۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۵۹۹

استاد حوزه نجف حمایت از مبانی اسلام را واجب شرعی خواند

استاد حوزه علمیه نجف بر ضرورت مبارزه با تعصبات مذهبی تاکید کرد و حمایت و پشتیبانی از مبانی اسلامی را واجب شرعی برشمرد.
حجت الاسلام سید جواد خویی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جواد خوئی استاد حوزه علمیه نجف اشرف و استاد گفت‎وگو میان ادیان در دانشگاه کوفه در روز دوم همایش «الحرية والمواطنة.. التنوع والتكافل» (آزادی و شهروندان میان تنوع و همبستگی) که در مصر برگزار شد، از احمد الطیب شیخ الازهر برای برگزاری این همایش تشکر کرد و بیان داشت: حمایت و پشتیبانی از مبانی اسلامی یک وظیفه شرعی است که باید با جدیت آن را انجام دهیم.

وی تبلیغ اسلام صحیح و معتدل را از ضروت‎های امت اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمنان به شدت درپی مخدوش کردن چهره اسلام و گسترش تعصبات مذهبی هستند و ما نیز وظیفه داریم که ضمن التزام به مسائل دینی، اخلاقی و انسانی با اندیشه‎های باطل آنان به مبارزه برخیزیم.

استاد حوزه علمیه نجف بر ضرورت حفظ وحدت تاکید کرد و بیان داشت: امت اسلامی به جای تفرقه و اختلاف باید جوهر شریعت اسلامی در زمینه‎های مختلف نظیر تربیتی و اجتماعی را حفظ کنند. خداوند متعال در قرآن کریم بارها نسبت به قتل و تجاوز به انسان‎های بی‎‎گناه هشدار داده است.

وی اظهار داشت: اگر امت اسلامی با یکدیگر متحد و همبستگی خود را حفظ کنند، دشمنان توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

حجت الاسلام خویی با بیان اینکه مخلقات خداوند دارای احترام بسیار هستند، تاکید کرد: در سنت نبی اکرم (ص) هیچ گونه تفاوت و تبعیضی میان انسان‎های از نظر جنس، رنگ و قومیت وجود ندارد و به همه انسان‎ها به چشم مخلوق نگاه می‎کند.

وی ادامه داد: احترام به ادیان، قومیت، حفظ اعتدال و اعطای حقوق انسانی و مساوات از لزوم دست یابی به ثبات و امنیت حقیقی است./994/ب902/د

ارسال نظرات