۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۸۴۷۰۴
عالم اهل تسنن لبنان:

برخی جریان های جنبش فتح به فتنه آفرینی مشغول هستند

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت از فتنه آفرینی برخی جریان های جنبش فتح در اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه انتقاد کرد.
ماهر حمود، دبيرکل اتحاديه علماي حامي مقاومت اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفت وگو با روزنامه الدیار به بررسی آخرین تحولات اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه در شهر صیدای لبنان پرداخت و گفت: موضوع مهم در این اردوگاه این است که هیچ گروهی وجود ندارد که بتواند در این زمینه تصمیم گیری کرده و بتواند به این نزاع ها پایان دهد.

وی با اشاره به مخالفت برخی جریان های عضو جنبش فتح با تصمیم های گرفته شده از سوی این جریان در زمینه اردوگاه عین الحلوه افزود: این جریان ها را به هیچ وجه نمی توان اسلامی نامید بلکه افراطیانی به شمار می آیند که خودسرانه عمل کرده و اهداف نادرستی را دنبال می کنند.

این عالم اهل تسنن تصریح کرد: نباید منکر حضور شخصیت ها و جریان های موثر در داخل جنبش فتح شد و آنها نقش موثری در امنیت اردوگاه ایفا می کنند اما حتی این گروه ها نیز نمی توانند بر رخدادهای اردوگاه تاثیر قطعی داشته باشند.

شیخ ماهر حمود درباره توافق میان محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و مقامات لبنانی برای توقف درگیری ها در عین الحلوه اظهار داشت: قدرت کافی برای اجرایی شدن این توافق وجود ندارد چرا که این مساله به یک جنبش فتح یکپارچه نیاز دارد که در حال حاضر شاهد این وحدت نیستیم.

وی ادامه داد: برای اجرای این توافق به عدم وجود جریان های دیگر نیاز است که این مساله نیز وجود ندارد و برخی جریان ها بر تحولات تاثیر می گذارند. اگر بخواهیم از نیروهای خارج از اردوگاه استفاده کنیم نیز آنها باید با اردوگاه کاملا آشنا باشند تا بتوانند به مبارزه با تروریست ها و فتنه گران بپردازند.

رییس اتحادیه علمای مقاومت بر لزوم حل داخلی بحران اردوگاه عین الحلوه تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: گروه های مختلف نظیر فتح و الانصار و انصارالله باید به وحدت برسند و به توافقی جامع جهت اخراج عوامل فتنه دست یابند.

اردوگاه عین الحلوه، مهمترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان است که در صیدا قرار دارد. این اردوگاه همواره صحنه درگیری های خونین مسلحانه است.

بسیاری از تروریست ها موفق شده اند به این اردوگاه نفوذ کرده و به درگیری مسلحانه با گروه های مقاومت فلسطین و نظامیان لبنانی می پردازند./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات