۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۸۵۰۷۳

مصادره قرآ‌ن‌های بدون مجوز در مصر

واحد مطبوعات وابسته به اداره‌کل تألیفات و حمایت از حقوق مالکیت فکری مصر از مصادره ده‌ها هزار نسخه قرآن بدون مجوز در یکی از چاپخانه‌های این کشور خبر داد.
مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، سرتیپ خالد نصحی، رییس واحد مطبوعات وابسته به اداره‌کل تألیفات و حمایت از حقوق مالکیت فکری مصر در این باره گفت: چاپخانه‌‌ای واقع در منطقه «السلام» قاهره ده‌ها هزار نسخه قرآن کریم را بدون داشتن مجوز از سوی الازهر منتشر و توزیع می‌کرده است.

یک منبع امنیتی نیز در این باره گزارش داد: تیم بازرسی به ریاست سرتیپ اشرف مأمون موفق شد، طی عملیاتی ۴۰ هزار نسخه از این قرآن را در سایزها و قطع‌های متفاوت مصادره کند که بدون داشتن مجوز از سوی مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر منتشر و جهت فروش، توزیع می‌شده است.  

به نوشته ایکنا، انتشار و فروش این نسخه‌های قرآن بدون مجوز، مخالف قانون ۱۰۲ در سال ۱۹۸۵ است که درباره چاپ و نشر نسخه‌های قرآن مصوب شده است.

این گزارش حاکی است، در عملیات مصادره این نسخه‌های قرآن، هزار نسخه کتاب «نکات مهم در امتحانات قرآن مجید»، هزار نسخه کتاب «جرایم سایبری و مجازات جرایم اطلاعاتی عربستان»، هزار نسخه کتاب «سیاست قانونی» و هزار نسخه از کتاب «فضیلت‌های قرآن» که چاپ انتشارات ابن‌الجوزی بوده، همراه با هزاران جلد کتاب دیگر از همین چاپخانه مصادره شده است./982/ب103/د

ارسال نظرات