۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۸۵۲۸۲

هفتمین کنفرانس «وحدت حوزه و دانشگاه» در کوفه برگزار شد

هفتمین کنفرانس بین المللی «وحدت حوزه و دانشگاه» با حضور شخصیت‎های دینی، علمی و فرهنگی در کوفه برگزار شد.
کنفرانس حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، هفتمین کنفرانس بین المللی حوزه و دانشگاه با شعار «وحدت حوزه و دانشگاه در جهت مقابله با جریان‎های تکفیری و داعش» در دانشگاه کوفه برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ علی نجفی مدیر دفتر و فرزند حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف، هادی عامری فرمانده سازمان بدر و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در این کنفرانس به سخنرانی پرداختند.

هدف کلی این کنفرانس آمادگی لازم برای پذیرش احکام الهی در دانشگاه‎ها و تقویت بنیه مبلغان و علما جهت ورود به عرصه‎های علمی و دانشگاهی و افزایش تعامل دانشگاه‎ها با حوزه علمیه نجف است.

دانشگاهیان و طلاب حوزه علمیه مقاله‎هایی در 79 موضوع برای شرکت در این کنفرانس ارسال کردند.

داعش سبب افزایش محرومیت در عراق شده است

حجت الاسلام شیخ نجفی به عنوان اولین سخنرانی این کنفرانس خاطرنشان کرد: در زمانی که مجاهدان عراقی با همه وجود در حال مبارزه با جریان تروریستی و تکفیری داعش هستند، مسؤولان و مردم باید زمینه‎های فرهنگی و علمی عراق برای مقابله با تفکرات غیر انسانی این گونه جریان‎های منحرف، بسیج و اقدامات علمی و عملی انجام دهند تا این کشور از شر فتنه نجات پیدا کند.

وی با بیان اینکه مراجع تقلید عراق خواستار مبارزه نظامی و فکری همزمان با تکفیری‌ها هستند، عنوان کرد: ما باید در جهت زدودن این جرثومه فساد و  تکفیری که سبب جنگ‎های طائفه و افزایش مظلومیت و محرومیت مردم عراق شده‌اند، تلاش بسیاری انجام دهیم.

مدیر دفتر حضرت آیت الله نجفی تصریح کرد: اگر به دیدگاه و توصیه های مراجع تقلید عمل شود این گونه کنفرانس‎ها می تواند نتایج مثبتی داشته باشد و یقینا نتایج خوبی در جهت بهبود وضعیت عراق و ایجاد امنیت پایدار درپی خواهد داشت.

حوزه‌های علمیه باید در مبارزه با افکار تروریستی وارد عمل شوند

هادی العامری نیز با اشاره به ضرورت حرکت همزمان دانشگاه و حوزه برای مقابله با جریان‎های تکفیری اشاره کرد و گفت: اگر جنگ در عرصه نظامی با داعش‎ به پایان برسد یقینا جنگ با تکفیری‌ها عراق ادامه خواهد داشت زیرا ریشه‎های تفکر داعشی در مردم این کشور نهادینه شده است و باید مدت‎ها کار کرد تا بتوانیم از این تفکرات ضد دینی نجات پیدا کنیم.

وی داعش را یک سازمان قوی، قدرتمند و عقیدتی خواند و ادامه داد: ما نباید خیال کنیم که داعش به سادگی اراضی اشغالی را رها و عقب نشینی می‎کند. در عملیات آزادسازی استان موصل با وجود محاصره و بستن مسیر‎ها، یک مسیر را برای فرار داعش بازگذاشتیم اما این نیروها نه تنها فرار نکردند بلکه نیروی‎های جدیدی از خارج به آن‎ها پیوستند و به شدت در حال مقاومت هستند.

رییس سازمان بدر بیان داشت: عقیده و تفکرات داعش عمیق و قوی است به طوری که در میدان جنگ تا آخرین نفر مقاومت و به جنگ می‎پردازند و هرگز به سادگی تسلیم نمی‎شوند بنابراین حوزه‎های علمیه باید به ما فرماندهان نظامی کمک کنند تا با فعالیت‎های اندیشه‎ای و تحقیقی بسیار بتوانیم با اعضای داعش و جریان‎های تکفیری مبارزه عقیدتی قوی داشته باشیم./994/ب901/د

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات