۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۸۵۲۹۲
ريیس جمعیت مذهبی اسلامی ايتاليا:

روح شیعه و معنویت در مشهد مقدس به خوبی هویداست

یحیی سرجو پالاویچینی در ديدار با رايزن فرهنگي ايران در رم گفت: روح شیعه و معنویت در مشهد مقدس به خوبی هویداست.
ايتاليا

به گزارش خبرگزاری رسا، رايزن فرهنگی ايران با یحیی سرجو پالاویچینی، ريیس جمعیت مذهبی اسلامی ايتاليا ديدار و گفت‌وگو كرد. این ديدار به دنبال شرکت یحیی سرجو پالاویچینی، در مراسم افتتاحيه «مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در 2017» در محل رایزنی فرهنگی ايران انجام شد و در آن موضوعاتی همچون وضعیت مسلمانان و فعالیت‌های مشترک با جمعیت مذهبی اسلامی، مطرح شد.

پالاویچینی که دارای گرایش‌های صوفیانه است در آغاز اين ديدار از فضای معنوی حاکم در مشهد مقدس، احترام و جایگاه امام رضا (ع) نزد ایرانیان و میزبانی خوب كشورمان به نيكي ياد كرد و گفت: روح شیعه، معنویت و قلب آن در شهر مشهد به خوبی هویداست.

وي همچنين تأكيد كرد: جا دارد که مسوولان ایران، تلاش و اقدام‌های بیشتری برای معرفی مشهد که برای جهان اسلام ناشناخته است، انجام دهند.

پالاویچینی همچنین از انتشار گزارش خود از این رویداد فرهنگی در چند پایگاه اینترنتی خبر داد و آمادگی خود را برای همکاری‌های بیشتر با رایزنی فرهنگی ايران در اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی اعلام كرد.

سفیر ایسیکو در اروپا در ادامه به عنوان مسوول گفت‌وگوي بین ادیان و یکی از اعضای هیأت امنای مسجد بزرگ رم (دارای 15 عضو متشکل از 8 سفیر از کشورهای اسلامی و 7 شخصيت غیردولتی) با اذعان به نارضایتی از روند مدیریت مسجد و تشدد آرا و منفعل بودن آن، انجام فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تبلیغی در مورد اسلام را در خارج از فضای مسجد و با مخاطبان ایتالیایی، مثمرثمرتر خواند.

اكبر قولی، رايزن فرهنگي ايران در ايتاليا نیز با اشاره اجمالی به شرایط و چهره تصویرشده از اسلام و مسلمانان از سوی رسانه‌های جمعی در ایتالیا و ذکر عناصری همچون جهل در میان برخی مسلمانان و عناد دشمنان اسلام به عنوان دلایل وقوع حرکت‌های خشن به نام دین، راه‌کار کاهش آن را کار در دو سطح فرهنگی و سیاسی برشمرد.

وي همچنين از تلاش بی‌پاسخ خود برای همکاری و بهره‌گیری از ظرفیت مسجد بزرگ رم برای انجام فعالیت‌های فرهنگی دینی مشترک از جمله برگزاری مسابقات قرآنی و برگزاری نمایشگاه هنری ـ اسلامی سخن به میان آورد.

بنا بر اعلام اين خبر، در میان چندین فعالیت پیشنهادی که سرفصل همکاری‌های مشترک و مستمر رايزني فرهنگي ايران و ريیس جمعیت مذهبی اسلامی ايتاليا برای معرفی چهره واقعی و صلح‌طلب اسلام به جامعه ایتالیا خواهد بود، به عنوان اولین اقدام مشترک مقرر شد با مشارکت رايزن فرهنگی كشورمان یک برنامه سخنرانی و برپايي نمایشگاه با موضوع «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در 2017» در سال آینده در یک یا چند شهر ایتالیا که دارای جمعیت بیشتر مسلمانان است، برگزار شود.

به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جمعیت مذهبی اسلامی به عنوان تنها نماینده به رسمیت شناخته شده مسلمانان ایتالیایی نزد دولت ایتالیا، در سال 1993 با عنوان انجمن بین‌المللی اطلاع‌رسانی در خصوص اسلام تأسیس و در سال 1997 تبدیل به جمعیت مذهبی اسلامی شد. این جمعیت که یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نهادهای رسمی دینی در ایتالیا و دارای دفاتر مختلف در شهرهای این کشور است، در سه شاخه گفت‌وگوی بین ادیان، آموزش و اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند./982/ب103/د

ارسال نظرات