۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۸۶۰۵۱

فرار هزاران آواره میانماری به سوی چین

درگیری های شمال میانمار سبب آوارگی هزاران نفر شد و این بار اتباع این کشور به جای کشورهای جنوب شرق آسیا و یا بنگلادش به سوی چین روانه شدند.
مسلمانان میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، درگیری های روز سه شنبه در شهر 'لائوکای' در منطقه 'کوکانگ' در شمال شرقی استان 'شان' میانمار که از سال 2015 تاکنون بی سابقه بوده است، باعث مرگ 30 نفر شد.

'لائوکای' که در فاصله 800 کیلومتری شمال شرقی 'یانگون' قرار داد، روز چهارشنبه شاهد مهاجرت هزاران نفر از ساکنان این منطقه به سوی مرزهای چین بود.

با شدت یافتن درگیری های نژادی در نقاط مرزی میانماری و چین در شمال این کشور، اکنون دولت میانمار که با نام 'آنگ سان سوچی' شناخته می شود، علاوه بر بحران انسانی روهینگیایی ها با بحران جدیدتری مواجه شده است.

تلاش های 'آنگ سان سوچی' برای پایان دادن به تنش های نژادی در میانمار تاکنون موفقیت آمیز نبوده و بسیار از منتقدان نبود اراده سیاسی در کنار مولفه های داخلی دیگر را عامل اصلی هرج و مرج نژادی میانمار می دانند.

برخی از کارکنان هتل های شهرهای مرزی چین اعلام کردند که آوارگان با خود چمدان به همراه داشتند، اما برخی دیگر تنها با داشتن مقدار کمی لباس های سبک نسبت به ترک خانه و کاشانه اقدام کرده اند.

به نوشته ایرنا، مقامات چینی روز گذشته در واکنش به درگیری ها خواستار توقف فوری آتش بس بین دو گروه و یافتن راه حل مسالمت آمیز به منظور پایان دادن به این خشونت ها شدند.

شورشیان ارتش اتحاد ملی دموکراتیک میانمار که عامل حملات روز سه شنبه علیه نیروهای امنیتی میانمار بودند، بخشی از ائتلاف قدرتمند 'ارتش استقلال کاچین' محسوب می شوند./982/ب102/د

ارسال نظرات