۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۸۷۰۸۵

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معرفی اسلام در اتریش

نمایشگاه بین‌المللی معرفی اسلام، با همکاری گروه فرهنگی ایالت «اتریش سفلی» و کاخ تاریخی «شالابورگ» در اتریش برگزار می‎شود.
اتریش


به گزارش خبرگزاری رسا، هارولد بیشلباور مسوول تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی معرفی اسلام در گفت وگو با خبرنگاران گفت: نمایشگاه بین‌المللی معرفی اسلام در کاخ «شالابورگ» واقع در ایالت اتریش مرکزی برگزار خواهد شد.

وی افزود: معرفی اسلام به شیوه موضوعی و آشنایی نزدیک بازدیدکنندگان با تعالیم و آموزه‌های دین اسلام از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

هارلد بیشلباور تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری گروه فرهنگی ایالت «اتریش سفلی» و کاخ تاریخی «شالابورگ» برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود به سبب اهمیت موضوع و افزایش اهتمام به اسلام در مناطق مختلف جهان، حدود ۲۵۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.

مسوول تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی معرفی اسلام در اتریش اظهار کرد: قرآن کریم، حضرت محمد(ص)، شخصیت‌های اصلی و تأثیرگذار در تاریخ اسلام، معیارهای مشترک میان ادیان آسمانی و نقاط همگرایی و اختلاف میان جهان اسلام و اروپای قدیم و جدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه است.

وی  ادامه داد: در بخش دیگری از این نمایشگاه، روابط میان اسلام و اتریش از قرن ۱۹ میلادی تاکنون و همچنین، واقعیت زندگی مسلمانان در جامعه اتریش تبیین می‌شود.

به نقل از خبرگزاری ایکنا بیشلباور بیان داشت: برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران این نمایشگاه، با گروهی علمی متشکل از مسلمانان که دارای ملیت‌های مختلف بودند، درباره چگونگی برپایی این نمایشگاه مشورت کردند و همچنین، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات مسوولان مراکز و مؤسسات اسلامی از مذاهب و جریان‌های مختلف فکری را نیز جویا شدند.

وی گفت: بخشی از فعالیت‌های این نمایشگاه به جلسات گفت‌‌وگو اختصاص دارد که موضوعاتی از قبیل «هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در اتریش و جوامع اروپایی»، «فرصت‌های موجود برای مسلمانان و چالش‌های پیش‌ روی آن‌ها در مؤسسات رسمی جوامع اروپایی» و «رابطه فهم و درک غیر مسلمانان از قرآن با شناخت بهتر اسلام» بررسی خواهد شد./982/ب102/ف

ارسال نظرات