۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۸۷۰۹۰

واکنش شورای علمای شیعه افغانستان به ممنوعیت پخش اذان در بیت المقدس

شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‎ای اقدام رژیم اشغالگر صهیونیستی در ممنوعیت پخش اذان در بیت المقدس را محکوم کردند.
علمای افغانستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیهای اقدام رژیم اشغالگر قدس در جهت ممنوع ساختن پخش اذان از مساجد بیت المقدس را محکوم کردند و آن را ظالمانه، بر ضد شعائر اسلامی و خلاف تمام قوانین بین اللملی و حقوق بشر توصیف کردند.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا ۗ وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ  (حج ۴۰)

رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل در ادامه ظلم و تعدی های بیش از نیم قرن بر مردم مظلوم و مسلمان فلسطین، اخیراً قانونی را جهت ممنوع ساختن پخش اذان از مساجد بیت المقدس، در دست گرفته که این اقدام ظالمانه نه تنها بر ضد ارزشها و شعائر اسلامی، بلکه بر خلاف تمام قوانین و مقرارت پذیرفته شده بین المللی و حقوق بشری است.

شورای علمای شیعه افغانستان ضمن تقبیح شدید این اقدام، از تمام مجامع بین المللی و مراکز حقوق بشری می خواهد که حسب وظیفه قانونی و انسانی خویش، مانع از اجرای این قانون ظالمانه و ضد حقوق بشری شوند.

و همچنین این قانون را گامی در جهت محو هویت اسلامی بیت المقدس دانسته، از تمام مسلمانان جهان، به ویژه علمای مکرم جهان اسلام می خواهیم که براساس دستورات صریح دینی در برابر این عمل ضد اسلامی آرام ننشسته از تمامی مجاری مشروع استفاده کرده و نگذارند که اشغالگران نژاد پرست به این هدف شوم شان نائل شوند.

شورای علمای شیعه افغانستان/982/ب103/ف

ارسال نظرات