۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۸۷۸۳۱

نگرانی شورای اسلامی اتریش نسبت به افزایش موج جدید اسلام هراسی در اروپا

عضو شورای اسلامی اتریش خاطر نشان کرد که اقدامات گروهک‌های تروریستی موج جدیدی از اسلام هراسی را در اروپا به راه انداخته است.
اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری رسا، بهجت عبیدی عضو مجلس شورای اسلامی اتریش افزایش جریان‌های راست‌گرایان افراطی در اروپا را برخاسته از گسترش پدیده تروریسم در زمان حاضر دانست.

عبیدی همچنین با اشاره به افزایش پدیده اسلام هراسی در اروپا خاطر نشان کرد که افراد منتسب به اسلام تاثیر مستقیمی را بر افزایش پدیده اسلام هراسی دارند.

وی افزود: جنایت‌ها و اقدامات تروریستی که از سوی افراطی‌ها به اسم دین انجام می‌شود تاثیر بسیار بدی را در میان مردم غیر مسلمان از خود به جای می‌گذارد همانگونه که سوء استفاده از مفهوم جهاد باعث تخریب چهره اسلام شده است.

عضو شورای اسلامی اتریش رشد فزاینده راست گرایان افراطی در اروپا را تهدید جدّی برای مسلمانان دانسته و اظهار داشت: در اروپا جریان‌های گسترده‌ای علیه رشد اسلام و اقبال مردم به اسلامگراها به راه افتاده است.

عبیدی خاطر نشان کرد: بسیاری از این جریان‌ها با سوء برداشت از رفتارهای مسلمانان گمان کردند که مسلمانان ساکن اروپا به دنبال استحاله فرهنگ غربی هستند و از این رو با خود می‌گویند که باید با این پدیده به هر شکلی مبارزه کرد حتی اگر به سرکوب مسلمانان منجر شود./981/ب902/ف

ارسال نظرات