۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۸۸۰۹۶

نماینده آیت الله سیستانی در اروپا خواستار حفظ هویت و فرهنگ اسلامی شد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا بر لزوم حفظ هویت و فرهنگ اسلامی در کشورهای غربی تأکید کرد.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا به همراه شیخ خالد الملا رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق از مدرسه السلام در جزیره اودنسه  دانمارک بازدید کرد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در حضور مسؤولان مدرسه السلام و مسلمانان این منطقه گفت: مردم در دوران جاهلیت و ابتدای اعلام رسالت، پیامبر اسلام (ص) را به نام و یا بدون احترام صدا می‎زدند که خداوند متعال در آیه‎ 63 سوره نور از مردم خواست که رسول اعظم (ص) را با احترام و با ادب خطاب قرار دهند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) دارای القاب مختلفی است که هر کدام از این القاب بر معانی و خصوصیت‎های خاصی دلالت می‎کند. نام فاطمه نیز به معنی دوری پیروان و شیعیان واقعی حضرت زهرا (س) از آتش جهنم است.

حجت الاسلام کشمیری با اشاره به توصیه‎های حضرت آیت الله سیستانی به والدین و مسؤولان مدارس اظهار داشت: فرزندان و دانش آموزان را باید به زبان اصیل و محلی خود آشنا و از دین، فرهنگ و هویت خود محافظت کرد.

وی ادامه داد: وجود چنین مدارسی (مدرسه السلام) در کشور‎های اروپایی یک فرصت برای مسلمانان و عرب زبان‎های مقیم این کشور محسوب می‎شود که فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند تا تعالیم اسلامی و زبان عربی را فرا گیرند./994/ب902/د

ارسال نظرات