۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۸۸۸۳۴

اسرائیل باید به اشغالگری پایان دهد

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی می خواهد شریک صلح در منطقه باشد و در کمال صلح و امنیت زندگی کند، باید این تفکر را کنار بگذارد که مصادره بیشتر اراضی سبب برقراری امنیت می شود.
محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین "وفا"، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در بیست و هشتمین اجلاس سران عرب در بحر المیت اردن تاکید کرد که اسرائیل باید به اشغالگری خود پایان دهد و روند محروم کردن ملت فلسطین از تحقق آزادی و استقلال خود در سرزمین فلسطین را متوقف کند و در این صورت است که مورد احترام همسایگانش قرار خواهد گرفت و صهیونیست ها هم ثمرات صلح بر اساس طرح صلح عربی را خواهند.

وی با تاکید بر لزوم تعامل مثبت با تمام طرح ها و تلاش های بین المللی که سعی در حل مساله فلسطین را دارند، اعلام کرد که دولت صهیونیستی از سال 2009 با سرعت بخشیدن به روند شهرک سازی و مصادره اراضی، سعی در تضعیف راهکار تشکیل دو کشور را داشت تا اینکه کار عملا به جایی برسد که یک کشور با دو نظام (آپارتاید) تشکیل شود.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در عین حال به رژیم صهیونیستی نسبت به تبدیل منازعه سیاسی موجود به منازعه مذهبی و دینی هشدار داد و گفت این مساله برای کل منطقه خطرناک است.

وی افزود: ما سعی در یکپارچه سازی سرزمین و ملت فلسطین، تحقق منافع ملی زیر نظر مصر و بر اساس مصوبات اجلاس های سران عرب و در نهایت تشکیل دولت وحدت ملی داریم که به برنامه سازمان آزادی بخش فلسطین و برگزاری انتخابات پایبند باشد.

عباس همچنین خطاب به سران و مقامات جهان عرب تصریح کرد که امیدواریم با حمایت های شما، سال 2017 سال قرار گرفتن مساله فلسطین در مسیر تسریع روند پایان اشغالگری اسرائیل در خاک کشور فلسطین باشد.

وی از سران کشورهای عرب خواست که از موضع طرف فلسطینی در زمینه لزوم توقف برگزاری هر گونه مراسم جشنی از سوی کشور انگلیس در سالگرد صدمین سال صدور بیانیه بالفور و معذرت خواهی لندن به خاطر اشتباه تاریخی بریتانیا در حق ملت فلسطین و نیز به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی انگلیس حمایت کنند.

محمود عباس در پایان از کشورهای دوست و همپیمان آفریقایی خواست که به همبستگی خود با مساله فلسطین در محافل بین المللی ادامه داده و کشورهای عربی را به تقویت روابط سیاسی و اقتصادی خود با کشورهای عضو اتحادیه آفریقا تشویق کنند؛ چرا که این کر به نفع امت و ملت های این قاره دوست و برادر است./994/ب102/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات