۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۸۹۲۶۹

برگزاری همایش بین‌المللی «اسلام و چالش‌های معاصر» در اردن

دومین همایش بین‌المللی «اسلام و چالش‌های معاصر»، اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهر در اردن برگزار می‌شود.
همایش اردن

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین همایش بین‌المللی «اسلام و چالش‌های معاصر»، ۷ تا ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهر «امان»، پایتخت اردن برگزار می‌شود.

عبدالسلام العبادی»، وزیر سابق اوقاف اردن و رییس کمیته برگزارکننده همایش، دیروز، ۱۳ فروردین‌ماه، در نشستی مطبوعاتی در مقر مؤسسه اندیشه اسلامی «آل البیت» شهر «امان» با اعلام این خبر گفت: بیش از ۵۰ شخصیت دینی از ۲۵ کشور عربی و اسلامی از جمله اندونزی در این همایش حضور دارند.

وی افزود: این همایش با عنوان «اسلام و چالش‌های معاصر در سایه منشور امان» و با هدف تبیین ابعاد و معرفی اهداف حقیقی منشور امان برگزار خواهد شد.

عبدالسلام العبادی تصریح کرد: در این همایش ۴۲ مقاله پژوهشی با هدف بررسی شماری از چالش‌های معاصر جهان اسلام از جمله اسلام‌هراسی، اشغالگری، تروریسم و راه‌های مقابله با آن ارائه خواهد شد.

دبیرکل شورای بین‌المللی فقه اسلامی اضافه کرد: در این همایش همچنین، موضوع «جهانی‌شدن» به‌عنوان یکی از چالش‌های معاصر  و موضوعات اساسی و حساس هر جامعه‌ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت و «زن و نقش آن در جامعه»، «اهمیت زن در دین اسلام به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه»، «توسعه پایدار کشورها از دیدگاه اسلامی» و «تمرکز بر آموزش به‌عنوان محور اساسی توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی و عربی» از دیگر محورهایی است که در این همایش سه روزه به آن‌ها پرداخته می‌شود.

منشور امان، بیانیه‌ای است که در ۹ نوامبر سال ۲۰۰۴ میلادی از سوی «عبدالله دوم»، پادشاه اردن در زمینه تسامح و وحدت در جهان اسلام صادر شد./847/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات