۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۴۸۹۵۸۰

موفقیت دانشجویان مسلمان در کنفرانس‎های دانشگاه میشیگان

به دلیل موفقیت دانشجویان مسلمان در ارائه کنفرانس در دانشگاه میشیگان، انجمن اسلامی این دانشگاه برنامه ای به نام مونولوگ های مسلمانان یا تک‌گویی مسلمانان به راه انداخته است.
دانشجوی محجبه مسلمان در آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی موفقیت برنامه‌های موسوم به مونولوگ یا تک‌گویی دانشجویان در دانشگاه میشیگان، انجمن اسلامی این دانشگاه اقدام به برگزاری برنامه «مونولوگ‌های مسلمانان» کرد.

مونولوگ‌های مسلمانان با هدف فراهم کردن فضایی برای صدای کمتر شنیده شده مسلمانان برگزار شد.

در این برنامه، بیش از 10 دانشجوی مسلمان با گفتن داستان، شعر خواندن، اجرای یک قطعه و یا سخن گفتن، به بیان تجربیات، افکار و نظرات خود به عنوان یک مسلمان پرداختند.

هبه الصغیر، برگزارکننده این برنامه گفت: این برنامه پیروان ادیان و فرهنگ‌های مختلف را ترغیب می‌کند که صدای مسلمانان را بشنوند و این کار ممکن است تصویر منفی که رسانه‌ها از اسلام در ذهن‌ها ایجاد کرده، اصلاح کند.

وی افزود: با معرفی چهره انسانی مسلمانان، ما همزیستی مسالمت‌آمیز، دوستی و آینده‌ای روشن‌تر را ترویج می‌کنیم.

میشا شیخ، دانشجوی مسلمان فارغ‌التحصیل دانشگاه میشیگان پس از پایان این برنامه گفت: احساسات زیادی از تجربیات تلخ شخصی از اسلام‌هراسی و نفرت علیه مسلمانان در من برانگیخته شد اما در عین حال به عنوان یک مسلمان احساس قدرت و حمایت کردم.

برنامه «مونولوگ‌های محجبه‌ها» نیز پیش از این در دانشگاه میشیگان برگزار شده بود که در آن دانشجویان مسلمان به معرفی حجاب و تجربه‌های اسلام‌هراسی در جامعه پرداختند./847/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات