۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۴۸۹۹۹۴
فضل الله:

آمریکا نقش جلاد را در جهان برعهده گرفته است

امام جمعه بیروت با محکومیت حمله موشکی به سوریه تأکید کرد که آمریکا نقش جلاد را در جهان برعهده گرفته است.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات سوریه گفت: در حالی که جهانیان منتظر تحقیق بین المللی درباره حادثه فجیع حمله شیمیایی در ادلب سوریه بودند، آمریکا وارد خط شد و به بمباران خاک سوریه پرداخت، مساله ای که شک و تردید درباره دست داشتن آمریکا در حادثه شیمیایی خان شیخون را افزایش می دهد.

وی افزود: به نظر می رسد رییس جمهور آمریکا با این مساله درصدد خروج از بحران هایی است که از زمان آغاز ریاست جمهوری با آن دست و پنجه نرم می کند. آمریکا به صورت مستقیم در بحران سوریه وارد شده است تا جنگ و خونریزی در این کشور طولانی تر شود.

حجت الاسلام فضل الله این مساله را به سود رژیم صهیونیستی خواند و تصریح کرد: هر ضربه استراتژیکی که به ارتش سوریه وارد شود، رژیم صهیونیستی به اطمینان بیشتری دست می یابد. حمله به شهروندان بی گناه در ادلب از سوی هر جریان را محکوم کرده و خواستار تحقیق جدی جهت روشن شدن موضوع و مجازات عاملان آن هستیم.

وی اظهار داشت: جان شهروندان یک ماده نیست که مورد سوء استفاده قرار گیرد. متاسفانه هیچ حرصی نسبت به جان شهروندان در غزه، عراق، یمن و برخی مناطق دیگر دیده نمی شود. هیچگاه نباید انتظار داشته باشیم آمریکا یک قاضی عادل در جهان باشد بلکه نقش جلاد را برعهده گرفته و نکته جالب این است که می خواهد نقش قاضی عادل و جلاد را با هم بازی کند.

اعدام شهید صدر بزرگترین جنایت معاصر بود

امام جمعه بیروت با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت آیت الله محمدباقر صدر و خواهرش بنت الهدی (20 فروردین) ادامه داد: شهید صدر آثار بزرگ فقهی و فکری به ماندگار گذاشت و نقش مهمی در جنبش اسلامی عراق ایفا کرد. وی در برابر چالش های فکری و عقیدتی اسلام ایستاد.

وی تأکید کرد: این عالم بزرگ هیچگاه در برابر چالش ها و خطرات کوتاه نیامد و جان خود را در راه مبارزه با طاغوت تقدیم کرد. اعدام شهید صدر را می توان بزرگترین جنایت معاصر دانست. وفاداری به این شخصیت با استفاده از میراث فکری و تجربه های غنی و همچنین ادامه راه علمی، اجتهادی، روحی و فکری ایشان محقق می شود.

حجت الاسلام فضل الله در بخش داخلی خطبه های نماز جمعه از عدم تصویب قانون جدید انتخابات انتقاد کرد و گفت: گروه های سیاسی حاضر نیستند از مصالح خود در راستای مصالح ملی کوتاه آیند و به همین دلیل لبنان به سوی خطر سه گانه خلأ قانونی، تمدید فعالیت پارلمان و برگزاری انتخابات بر اساس قانون کنونی روبروست./980/ب901/د

ارسال نظرات