۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۹۰۶۳۹
یک سازمان حقوق بشری در کانادا:

عربستان سعودی در یمن مرتکب جنایات جنگی شده است

یک سازمان حقوق بشری در ونکوور کانادا در نشستی به بررسی جنایات عربستان در یمن و حمایت های آمریکا و انگلیس از آل سعود پرداخت.
بمباران های عربستان در یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان حقوقی «ما و برای صلح» با برپایی همایش سیاسی درباره جنگ یمن در ونکور کانادا با حضور چندین سازمان حقوقی بین المللی، جنایات رژیم آل سعود را افشا و حامیان غربی آنها از جمله آمریکا و انگلیس را رسوا کرد.

برپا کنندگان این همایش روزگذشته براساس گزارش های سازمان های بین المللی بخشی از مصائب انسانی در یمن را که بیانگر لجبازی های متجاوزان عربستانی آمریکایی و کشورهای متجاوز در ممانعت از ورود کشتی های امداد رسان به بندر الحدیده و کشتار اهالی آن و ویرانی است، افشا کردند.

شرکت کنندگان دراین همایش، با تاکید بر غیرقانونی بودن تجاوز عربستان به یمن با توجه به نداشتن موافقت سازمان ملل یا شورای امنیت، فقدان مشروعیت هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری را موجب رشد القاعده در یمن کشور دانستند.

حقوقدانان و فعالان کشورهای غربی شرکت کننده درهمایش، خواستار توقف حمایت کشورها از رژیم آل سعود که مرتکب جنایت جنگی و مصائب زیادی در حق مردم یمن است، شدند.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است./847/ب103/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات