۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۹۰۷۹۷

مراسم ولادت امام علی در نجف اشرف برگزار شد

آستان مقدس علوی مراسم ولادت امام علی (ع) را نجف اشرف برگزار کرد.
آستان مقدس علوی آستان مقدس علوی

به گزارش خبرگزاری رسا، آستان مقدس علوی به مناسبت ولادت امیرالمومنین علی (ع) مراسمی را در صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف با حضور نمایندگان دفاتر مراجع تقلید، طلاب، اساتید حوزه‎های علمیه، مسؤولان سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی برگزار کرد.

حجت الاسلام سید نزار هاشم حبل المتین تولیت آستان مقدس علوی در این مراسم میلاد حضرت علی (ع) را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: امیرالمومنین علی (ع) همه صفات نیک و کمال را در خود جمع کرده بود. علم و حکمت امام علی (ع) همه فلیسوفان، حکیمان، و عالمان را متحیر کرده است.

وی امام علی (ع) را پدر انسان‎های محروم و فقیر دانست و افزود: این امام تلاش بسیاری برای تشکیل حکومت استوار بر عدل و حق انجام داد ولی انسان‎های جاهل و مغرض به دشمنی و مبارزه با ایشان پرداختند.

تولیت آستان مقدس علوی تصریح کرد: دشمنان اهل بیت (ع) باردیگر با شیوه‎ و اسامی جدید نظیر داعش در عصر کنونی بوجود آمدند اما مجاهدان عراقی با تمسک به سیره اهل بیت (ع) و لبیک به ندای حضرت آیت الله سیستانی در حال مبارزه با دشمنان و دفاع از اراضی و مقدسات این کشور هستند.

وی تاکید کرد که دفاع از مظلومان و گسترش و تبلیغ صلح، محبت، عدالت به جای کشتار، تخریب و اعمال تروریستی از مبادی امام علی (ع) است.

در بخشی دیگر این مراسم علی اصغر موسویان از هنرمندان ایرانی تنها قرآنی که از برنز و طلا به وزن 31 کیلوگرم و در 20 سال ساخته شده بود را به تولیت آستان مقدس علوی هدیه کرد.

قرائت قرآن، تواشیح، شعر و مداحی از دیگر برنامه‎های مراسم ولادت حضرت علی (ع) در آستان مقدس علوی بود./994/ب902/د

ارسال نظرات