۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۹۱۲۹۹
روحانی اهل تسنن لبنان:

توجه به حدیث عترت سبب از بین رفتن اختلافات مذهبی می شود

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان بر لزوم توجه به احادیث نبوی درباره جایگاه امام علی(ع) و بازگشت به اسلام اصیل تأکید کرد.
حضور شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی از علمای اهل تسنن و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان، شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدای این کشور، میلاد امام علی(ع) را تبریک گفت و افزود: برخی افراد من را به تشیع متهم می کنند چرا که درباره امام علی(ع) سخن می گویند اما چیزی درباره ابوبکر ذکر نمی کنم.

وی تصریح کرد: بنده انسان صریحی هستم و تلاش می کنم مردم را به الگوی صحیحی که رسول خدا(ص) در ساعت های آخر زندگیشان گفتند، بازگردانم. پیامبر اکرم(ص) بر تمسک به کتاب خدا و اهل بیت(ع)  تأکید کردند و این مساله تفاوت میان اسلام واقعی و اسلام تقلبی را روشن می سازد. 

رییس جمعیت الفت گفت: ما به عنوان اهل تسنن از دوری نسبت به امام علی(ع) و اهل بیت(ع) رنج می بریم و این موضوع از سیاست اموی ها و قدرت رسانه ای آنان نشأت می گیرد که سبب شده صلوات ما نیز با وجود نهی حضرت محمد(ص)، ابتر باشد.

شیخ حبلی با اشاره به اینکه شناخت امام علی(ع) کار بسیار سختی است، اظهار داشت: ذکر کامل فضایل این امام امکان پذیر نیست اما می توان به ابعادی از این شخصیت پرداخت. کتاب های اهل تسنن نیز به فضایل و حکمت های امام علی(ع) اذعان دارند و در یکی از کتاب ها بسیاری از فضایل ایشان ذکر شده است.

این روحانی اهل تسنن تأکید کرد: امروزه باید از جهلی که ما را از علی(ع) و اهل بیت(ع) دور کرده است، نجات یابیم. البته در حق ابوبکر و عمر و عثمان و سایر مهاجران و انصار کم نمی گذاریم اما اعتقاد داریم هیچ کس بر علی(ع) مقدم نیست. گرچه خلافت نزد دیگران بود اما امام علی(ع) مرجعیت دینی و امام زمان به شمار می آمد. 

وی خاطرنشان ساخت: اگر به حدیث عترت با دیگر احادیث توجه کنیم، بیش از 80 درصد اختلافات از بین رفته و به رضی الله گفتن نسبت به قاتلان اهل بیت(ع) و کسانی که این خاندان را لعن می کردند، پایان می دادیم./980/ب901/د

ارسال نظرات