۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۹۱۳۴۶
امام جمعه نجف:

اقدامات آمریکا آینده جهان را در حالتی از ابهام فرو برده است

امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته خاطرنشان کرد که اقدامات نسنجیده آمریکا نسبت به سوریه و کره شمالی آینده جهان را در حالتی از ابهام فرو برده است.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به عملیات آزادسازی غرب موصل گفت: تلاش و جانفشانی مجاهدان عراقی در مبارزه با داعش طی عملیات آزادسازی غرب استان موصل را ارج می‌نهیم و از آزاد برخی مناطق اشغالی در هفته گذشته تشکر و قدردانی می‎کنیم.

وی آزادی کامل عراق از لوث تروریسم را نزدیک توصیف کرد و افزود: بیش از 60درصد از اراضی غرب استان موصل از چنگال داعش آزاد شده است.

امام جمعه نجف از صبر نیروهای امنیتی تشکر کرد و اظهار داشت: پیشروی آرام و طولانی مدت بهتر از فاجعه انسانی و آسیب رسیدن به رزمندگان است.

وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه این هفته حمله تروریستی به کلیساهای شهر طنطا و اسکندریه مصر را محکوم کرد و بیان داشت: چنین اقدام‎هایی از روح اسلام و انسانیت به دوری است.

حجت الاسلام قبانچی با بیان اینکه جهان در حالتی از ابهام قرار گرفته است، تصریح کرد: با حمله احمقانه امریکا به یکی از پایگاه‎های نظامی سوریه و تهدید کره شمالی، آینده جهان در حالتی از ابهام قرار گرفته است.

وی با اشاره به سالروز سرنگونی حکومت رژیم بعث عراق،‌ عنوان کرد: اقدامات و جنایت های صدام نظیر قبرهای دسته جمعی، کشتار بیش از ۵۰۰ هزار تن در انتفاضه شعبانیه، بازداشت های گسترده مخالفان، سلب آزادی، فشار اقتصادی به مردم، قلع و قمع علما و حمله موشکی به اماکن مقدس نباید فراموش شود.

گفتنی است که آمریکا هفته گذشته در یک اقدام خلاف قوانین بین المللی از روی دو ناو جنگی «یواس‌اس راس» و «یوا‌س‌اس پورتر» اقدام به شلیک موشک های تام هاوک برضد پایگاه هوایی الشعیرات در نزدیک شهر حمص سوریه کرده است.

همچنین آمریکا درپی آزمایش‎های متعدد هسته‎ای و موشکی کره شمالی، این کشور را تهدید به حمله نظامی کرده است./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات