۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۹۱۴۴۹
شیخ الازهر:

مسلمان حقیقی منادی صلح و آرامش است

شیخ الازهر با اشاره به تاکید آیات قرآنی بر صلح و امنیت تاکید کرد که مسلمان حقیقی کسی است که منادی صلح و ‌آرامش باشد.
احمد الطیب شیخ الازهر مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر در سخنان هفتگی خود در شبکه ماهواره‌ای تاکید کرد که اسلام دین صلح است به گونه‌ای که انسان مسلمان با مفهوم صلح یک پیوستگی عجیبی در عرصه عبادات، معاملات و رفتارهای فردی احساس می‌کند.

طیب افزود: از نظر شرع و دین یک انسان مسلمان مفهوم سلام را بارها در روز در خلال نمازهای یومیه تکرار می‌کند که با این شیوه هم به خود و هم به دیگران سلام و صلح را متذکّر می‌شود. سپس نمازش را با سلام به پایان می‌رساند و از نماز خارج می‌شود که در روزها بارها تکرار می‌شود. سلام یکی از اسماء الحسنی خداوند است.

وی با اشاره به استعمالات کلمه سلام در قرآن گفت: کلمه سلام و مشتقات آن که همواره مسلمانان از آن استفاده می‌کنند در قرآن نزدیک به 141 مرتبه استعمال شده در حالیکه کلمه حرب تنها 3 مرتبه در قرآن آمده است و این فرق عمده‌ای میان تبلیغ اسلام برای صلح و سلام با جنگ و کشتار است.

شیخ الازهر خاطر نشان کرد: جنگ در اسلام تنها یک جنگ دفاعی است و نه هجومی و خون غیر مسلمان همانند مسلمانان حرمت داشته و تنها درحالت تعدّی و یا کشیدن سلاح علیه اسلام است که می‌توان با غیر مسلمانان جنگید. تفاوت در دین مجوّز کشتار دیگران نیست.

عالم اهل سنت مصر تصریح کرد: ارتباط میان مردم با یکدیگر بنابر آیات قرآنی بایستی مبتنی بر شناخت متقابل باشد زیرا خداوند انسان‌ها را متفاوت خلق کرد و هر کدام را در یک قبیله و ملیتی قرار داد تا با سلام و صلح با یکدیگر تعامل کنند.

طیب با اشاره به نظریه‌های دروغین که درصدد ایجاد اختلاف و جنگ تمدن‌ها هستند اظهار داشت: هرج و مرج تنها به ویرانی، نابودی و تخریب منجر خواهد شد و همین مساله است که جهان را به کام کشتار و خونریزی کشانده است./981/ب902/ف

ارسال نظرات