۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۹۱۶۱۸

برپایی عید مسیحیان در مصر تحت تدابیر شدید امنیتی

مسیحیان مصر در حالی به استقبال عید «فصح» می‎روند که نیروهای پلیس مصر پس از انفجارهای اخیر، کلیساها و نهادهای مهم این کشور را تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داده‌اند.
مسیحیان مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی مصر در پی انفجارهای تروریستی هفته گذشته در کلیساهای این کشور، اکنون همزمان با فرا رسیدن عید فصح با عید قیامت (عید پاک مسیحیان) در اماکن مذهبی و نهادهای مهم مصر مستقر شدند و به‌ویژه کلیساها را تحت تدابیر شدید امنیتی خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش، یگان‌های ویژه ارتش و نیروهای پلیس مصر در ورودی اصلی کلیساها و تأسیسات امنیتی و نظامی و نهادهای حیاتی این کشور نیز مستقر شده‌اند.

سحنگوی کلیسای قبطیان مسیحی مصر نیز در این‌باره گفت: «این روزها تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده است. دو حادثه تروریستی شهر طنطا و اسکندریه صدمه بزرگی به مصر وارد کرد و همه ما متاثر این حوادث هستیم. جشن عید فصح (عید پاک مسیحیان) باعث شد که با تغییر روحیه بتوانیم بر احساسات خود غلبه کنیم».

این در حالی است که پاپ تواضروس دوم، رهبر قبطیان مصر تمامی مراسم مربوط به عید پاک از جمله مراسم استقبال صبح عید را به منظور احترام به قربانیان دو انفجار اخیر لغو کرد.

کلیسای قبطیان مصر اعلام کرده که مراسم عید پاک با توجه به شرایط کنونی و به نشانه همبستگی با خانواده های قربانیان حملات اخیر محدود برگزار خواهد شد.

وزارت کشور مصر نیز با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی، ار روز گذشته حلقه امنیتی به مسافت 400 متر را در اطراف کلیساهای این کشور ایجاد کرد و مانع عبور خودروها از حومه کلیساها شد.

هفته گذشته دو انفجار انتحاری در کلیساهای شهرهای طنطا و اسکندریه رخ داد که بر اثر آن حدود 50 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسؤولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.

بعد از این دو انفجار تروریستی عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر، سه ماه وضعیت فوق‌العاده در این کشور اعلام کرد./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات