۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۹۱۹۴۸
در آستانه روز جهانی اسیر فلسطینی؛

هفت هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی محبوس هستند

دارالافتای مصر در آستانه روز جهانی اسیر فلسطینی اعلام کرد که نزدیک به هفت هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند.
دارالافتا مصر دارالإفتا مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری و نظرات افراطی وابسته به دارالافتای مصر از هیأت‌های بین‌المللی مرتبط با مسائل حقوق بشری درخواست کرد تا نسبت به حمایت جهانی از اسرای فلسطینی دربند زندان‌های اسرائیلی اقدام فوری و جدی انجام شود.

این مرکز در بیانیه‌ای به مناسبت روز اسیر فلسطینی خاطر نشان کرد که سازمان ملل متحد و شورای امنیت ملی و هیأت‌های مرتبط با این دو سازمان باید رهبران رژیم اشغالگر قدس را ملزم سازند تا به تمامی عهدنامه‌های بین‌المللی پیرامون اسرای فلسطینی پایبند باشند.

در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر ضرورت تحت پیگرد قرار دادن ناقضان حقوق بشر و تحمیل مجازات‌های شدید بر آنها به موجب توافق نامه 1949 ژنو تصریح کرد: این درخواست‌ها در زمانی مطرح شده است که زندانیان فلسطینی وارد مرحله جدیدی از اعتصاب غذا شده اند.

دارالافتای مصر افزود: هدف از اعتصاب غذای زندانیان مقابله با سیاست‌ها و نقض ابتدایی‌ترین حقوق فلسطینیان از سوی ماموران اسرائیلی است. مسؤولان اسرائیلی باید به قوانین و مقررّرات بین‌المللی احترام بگذارند همانگونه که بایستی نسبت به اجرای تمامی تعهدات خود که در میثاق نامه سازمان ملل متحد و اعلامیه جهانی حقوق بشر و توافق نامه ژنو ذکر شده، پایبند باشند.

قابل ذکر است که هر سال 17 آوریل به عنوان روز جهانی اسیر فلسطینی نامگذاری شده است. امسال در روز جهانی اسیر نزدیک به هفت هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند.

این زندانیان وحشیانه‌ترین شیوه‌های شکنجه جسمی و روحی را متحمّل می‌شوند و این در حالی است که بسیاری از این زندانیان بیمار بوده و از سیاست سهل انگاری پزشکی رنج می‌برند./981/ب902/ف

ارسال نظرات