۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۹۴۲۱۸
عضو شورای حاکمان مسلمان:

آموزه‎های انبیای الهی دانشگاه فرهنگی صلح جهانی است

عضو شورای حاکمان مسلمان تاکید کرد که صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز از مهمترین مفاهیمی است که در ادیان آسمانی به آن دعوت شده است.
شیخ علی امین عضو شورای حکمای مسلمان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی الامین از روحانیان لبنان و عضو شورای حکمای مسلمان تاکید کرد که هرکس به سیره انبیا و پیامبران الهی نظاره کند، درمی یابد که مفهوم صلح مهمترین بخش دعوت انبیا در راستای دعوت به  حکمت و موعظه حسنه است.

وی خاطر نشان کرد: توصیه و تعالیم انبیا همگی بر حرمت کشتار، ظلم، خشونت، تجاوزگری و نیز لزوم رعایت اخلاق، حفظ حقوق مردم، برپایی عدل و قسط استوار است. دستورات انبیای الهی دانشگاه فرهنگی صلح جهانی است.

شیخ امین افزود: برای بحث و بررسی اصول فرهنگ صلح و سازش در ادیان الهی بایستی به نصوص دینی موجود در تمامی ادیان آسمانی رجوع کرد. تاریخ سراسر صحنه درگیری‌های خونین با شعارهای مختلفی از دین و دنیا بوده است و این اشتباه بزرگی است که بخواهیم حوادث تاریخی را حاکم و مفسّر نصوص دینی فکری دانست.

عضو شورای حکمای مسلمان با بیان آنکه جنگ‌ها و درگیری‌ها نشأت گرفته از ادیان نیست، اظهار داشت: آرزوها و امیال نامشروع انسانی در جهت سیطره و نفوذ و تحت سلطه قرار دادن دیگران علت اصلی درگیری‌ها است.

حجت الاسلام علی الامین ادامه داد: این درگیری‌ها قبل و بعد از ظهور ادیان و مذاهب الهی بوده و ارتباطی با ادیان آسمانی ندارد. فرهنگ صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز باید از مساجد، کلیساها و عبادتگاه‌های دینی به جامعه عرضه شود.

وی با اشاره به لزوم آموزش جهانی صلح و پرهیز از شعارگرایی و تشکیل همایش و نشست‌ها تصریح کرد: دیدارهای همیشگی از طریق تشکیل سازمان جهانی صلح و پژوهش‌های مشترک ادیان و مذاهب با حضور علما، شخصیت‌های دینی و مذهبی از تمامی ادیان نقش بسزایی را در ترویج فرهنگ صلح و سازش ایفا می‌کند./981/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات