۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۴۹۴۳۵۱

ادامه پافشاری صهیونیست ها به نقض قوانین بین المللی

وزارت خارجه فلسطین در پاسخ به ادعاهای شهردار صهیونیست بیت المقدس گفت که این اظهارات حاکی از پافشاری صهیونیست ها در نقض قوانین بین المللی است.
بیت المقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه فلسطین شامگاه جمعه در بیانیهای در واکنش به اظهارات نژادپرستانه شهردار بیت المقدس گفت: این اظهارات حاکی از پافشاری دولت صهیونیستی در نقض قوانین بین المللی و ادامه تلاش های این رژیم برای یهودی سازی بیت المقدس است.

وزارت خارجه فلسطین افزوده است: تمام اقدامات اشغالگران در بیت المقدس باطل و غیرقانونی است و نقض مسلم حقوق و قوانین بین المللی محسوب می شود.

در این بیانیه آمده است: گرفتن هویت مردم بیت المقدس, تخریب منازل آن ها, شهرک سازی های گسترده, هدف قراردادن مقدسات اسلامی و مسیحی, اعدام های میدانی و بازداشت های خودسرانه, تحمیل مالیات های سنگین و فشار بر مردم از جمله اقدامات رژیم صهیونیستی برای بیرون کردن مردم بیت المقدس از این شهر است.

وزارت خارجه فلسطین در پایان تاکید کرد که اقدامات این چنینی رژیم صهیونیستی چالشی در برابر خواست جامعه جهانی به شمار می آید و با هدف راستی آزمایی خواست جامعه جهانی برای تشکیل دو کشور فلسطینی و یهودی و پایان درگیری میان فلسطینی ها و صهیونیست ها صورت می گیرد.

پیش تر «نیر برکات» شهردار بیت المقدس در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس به مناسبت پنجاهمین سال اشغال بیت المقدس از اقدامات دولت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در بیت المقدس دفاع کرده بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی همواره به بهانه های مختلف به مناطق فلسطینی در بیت المقدس و کرانه باختری حمله کرده و اقدام به بازداشت خودسرانه جوانان و نوجوانان فلسطینی می کنند.

این اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی در راستای سیاست های تجاوزگرانه و توسعه شهرک های صهیونیست نشین از سوی این رژیم علیه فلسطینیان در مناطق فلسطین اشغالی است.

جامعه جهانی بارها درخصوص گسترش شهرک سازی ها در اراضی فلسطینی به رژیم صهیونیستی هشدار دادند./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات