۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۴۹۶۳۸۲
صفارهرندی:

سالن یاس، شیوه صحیح برپایی نمایشگاه کتاب است

صفارهرندی با بیان اینکه نمایشگاه باید محل معرفی کتاب باشد، گفت: شکل صحیح برگزاری نمایشگاه کتاب، دقیقاً شبیه برقراری سالن یاس است.
صفار هرندی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از منانشر، محمدحسین صفار هرندی، عضو تشخیص مصلحت نظام و وزیر فرهنگ اسبق، ، گفت: نمایشگاه کتاب باید محل ارائه و عرضۀ کتاب‌ها باشد و بدون در نظر گرفتن مسائل مالی و فروش کتاب‌هاست که نمایشگاه مورد توجه بیشتر مردم قرار می‌گیرد.

صفارهرندی در ادامه افزود: البته اگر در نمایشگاه کتاب،کتاب‌ها هم به فروش برسند، عیبی ندارد؛ ولی باید به مسئلۀ مهم‌تر، یعنی عرضۀ کتاب‌ها به‌صورت تخصصی‌تر و با تقسیم‌بندی موضوعی توجه بیشتری کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اصلی‌ترین ویژگی سالن یاس اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین ویژگی سالن یاس این است که به معرفی کتاب‌های تازه منتشر شده در سال قبل می‌پردازد که هم مردم را از انتشار کتاب‌های جدید مطلع می‌کند و هم با وجود کارشناسان هر حوزه به‌صورت تخصصی کتاب‌های مورد نیاز مخاطبان را جهت تهیه و خرید معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب از ابتدا بر محور ناشران شکل گرفته و بهتر است که این روش تغییر کند. در این صورت، ممکن است ناشران انگیزۀ خود را برای شرکت در نمایشگاه از دست بدهند و نمایشگاه در ابعاد محدودتری برگزار گردد.

صفارهرندی درباره برقراری سالن یاس گفت: تجربه یاس، تجربه موفقی بود که امیدوارم به تدریج گسترش یابد و  نباید در حق یاس جفا شود؛ چون این مسیر، مسیر درستی است که به خوانندگان کتاب در سیر مطالعاتی کمک فراوانی می‌کند که این همکاری بین یاس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی باید ادامه پیدا کند.

وزیر اسبق فرهنگ در پایان با اشاره به محل قرارگیری سالن یاس افزود: سالن یاس باید گل نمایشگاه باشد و نه در جایی خلوت و به دور از جمعیت. متأسفانه در ابتدا نمایشگاه یاس در چادر تشکیل می‌شد که امیدواریم دیگر شاید این صحنه‌ها نباشیم./۹۹۸/د ۱۰۲/ش

ارسال نظرات