۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۹۶۷۳۴
حکیم:

نیروهای ترکیه خاک عراق را ترک کنند

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار حفظ حق حاکمیت و عدم مداخله سایر کشورها بدون اجازه دولت در مسائل داخلی این کشور شد.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با سالم غصاب الزمانان سفیر کویت در بغداد به نقش این کشور در حمایت از آوارگان و بازسازی مناطق تازه آزاده شده از چنگال تروریسم اشاره کرد و گفت: برخی از کشورهای منطقه نظیر کویت در بازسازی مناطق تازه آزاد شده به ائتلاف ملی عراق کمک می‎کنند.

وی افزود: عراق در دوران پساداعش و پس از عبور از مشکلات امنیتی باید روابط خود را با کشورهای منطقه و عربی تقویت کند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، بسیج مردمی را بخشی از نیروهای مسلح این کشور دانست و تصریح کرد که مردم عراق از اتحاد و یکپارچگی خاصی برخوردار هستند و برای خروج این کشور از مشکلات تلاش وافری انجام می‎دهند.

وی همچنین در دیدار با فاتح یلدز سفیر ترکیه در بغداد بار دیگر بر حفظ حق حاکمیت عراق تاکید کرد و بیان داشت: دولت، پارلمان و مردم نسبت به حضور نظامی ترکیه در خاک عراق به شدت انتقاد دارند و خواستار خروج فوری این نیروها هستند.

حجت الاسلام حکیم افزود: اگر کشوری می‎خواهد که در مبارزه با داعش به عراق کمک کند باید از حکومت این کشور اجازه بگیرد و ترکیه از این قانون مستثنی نیست.

وی اظهار داشت: عراق درپی استفاده از ظرفیت‎های کشورهای منطقه و همکاری اطلاعاتی، فکری و اجتماعی برای مبارزه با جریان تروریستی داعش است./994/ب۹۰۲/د

 

 

ارسال نظرات