۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۹۶۷۳۷
رئیس سازمان حج و زیارت:

نمایشگاه کتاب اقیانوس آگاهی برای نسل جوان است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نمایشگاه کتاب به اقیانوسی تعبیر می‌‌شود که برای دانستن و آگاهی انتهایی ندارد و کتاب‌های فراوانی برای مطالعه در این مکان فرهنگی یافت می‌‌شود.
حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه کتاب تهران، حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به شعار نمایشگاه کتاب «یک کتاب بیشتر بخوانیم» گفت: محیط نمایشگاه کتاب، مردم را تشویق به آمدن به نمایشگاه کتاب و مطالعه می‌‌کند. مردم ایران با توجه به فرهنگ و تاریخ غنی که دارند نمی‌‌توانند از کتاب جدا باشند اما شاید شرایط اقتصادی، زمان کافی برای مطالعه‌ی بیشتر کتاب را برای آنها در طول سال فراهم نکند و نمایشگاه کتاب فرصتی مغتنم برای اهالی فرهنگ است.

 محمدی افزود: نمایشگاه کتاب همچنین بستر مناسبی برای نویسندگان، ناشران و اهالی فرهنگ نشر فراهم می‌‌آورد تا از نزدیک با یکدیگر تعامل کنند.

 وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب مانند اقیانوسی بی‌انتها برای مردم کتابدوست است، تصریح کرد: وسعت اقیانوس انتها ندارد و حضور ناشران با کتاب‌های مختلف در نمایشگاه کتاب تداعی‌گر این نکته‌ی مهم است که هر چقدر کتاب بخوانیم بازهم کم خوانده‌ایم؛ زیرا علم و آگاهی انتها ندارد. در واقع، نمایشگاه کتاب به اقیانوسی تعبیر می‌‌شود که برای دانستن و آگاهی کتاب‌های فراوانی برای مطالعه در این مکان فرهنگی یافت می‌‌شود.

 سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد./۹۹۸/د ۱۰۲/ش

ارسال نظرات