۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۹۶۷۹۷

رونمایی از طرح جامع تبلیغ ماه رمضان در مصر

مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر از راه اندازی طرح جامع تبلیغ در ماه مبارک رمضان با هدف گسترش مفاهیم اسلامی و پاسخگویی به سوالات دینی مردم خبر داد.
محی الدین عفیفی، دبیرکل مجمع پژوهش‎های اسلامی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محیی‌الدین عفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی از تهیه برنامه تبلیغی کامل برای ماه مبارک رمضان خبر داده و گفت: این ماه با برکت فرصت بسیار مناسبی برای تاثیر در مردم و تقویت ارتباط آنها با الله تبارک و تعالی است.

وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطر نشان کرد: برنامه ماه مبارک رمضان با شیوه‌ای بدیع و نو اجرا خواهد شد. این طرح شامل چند برنامه تبلیغی، دینی و اجتماعی است که در دو بخش ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم و دیگری ارتباط الکترونیکی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به موقع اجرا گذاشته خواهد شد.

عفیفی افزود: برخی مسائل مهم و مورد نیاز در این برنامه تبلیغی در نظر گرفته شده است. مسائل مرتبط با روزه و احکام فقهی مرتبط با آن یکی از موضوعاتی است که از سوی مجمع معیّن شده تا به سوال‌های مردم در این چهارچوب به راحتی و بدون هیچگونه سختی پاسخ داده شود.

وی تمرکز بر ارزش‌های فراموش شده در جامعه مانند رحمت، مروّت، شهامت و تحکیم جوانب اخلاقی در زندگی مردم را از دیگر برنامه‌های طرح رمضانی مجمع پژوهش‌های اسلامی توصیف کرده و اظهار داشت: با کمیته‌های مختلف فتوا رایزنی‌های مربوطه را انجام دادیم تا از این ماه بهره‌وری بیشتری بشود.

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان سوالات مردم در موضوعات مختلف از مسائل دینی مانند معاملات و عبادات تا مسائل دنیوی افزایش می‌یابد که باید کمیته‌های فتوا پاسخگوی این سوالات با رویکرد دوری از افراط در پاسخگویی و مناقشه در موضوعات با مردم باشد.

عفیفی در پایان تاکید کرد که هدف از اجرای این طرح گسترش شیوه اعتدالی الازهر در اصلاح مفاهیم غلط و مبارزه با تعصّب، غلو و تلاش برای گسترش روح خوشبینی در میان مردم است.981/ب902/د

ارسال نظرات