۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۹۶۹۶۰
مدیر مسئول غرفه لبنان عنوان کرد؛

لبنان مرکز چاپ و نشر خاورمیانه است

مسئول غرفه‌ لبنان در نمایشگاه کتاب تهران گفت: لبنان مرکز چاپ و نشر خاورمیانه است و آثار منتشر شده در این کشور به قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا ارسال می‌شوند.
نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سید عبدالله مرتضی، مسئول غرفه‌ لبنان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: سفارت لبنان ۲۳ دوره در نمایشگاه کتاب شرکت کرده اما ناشران لبنانی از دومین دوره حضور داشتند. امسال هم ناشران حضور پررنگی در بخش عربی ناشران خارجی در نمایشگاه داشتند.
مرتضی افزود: غرفه‌ لبنان نمونه‌هایی از کتاب‌هایی که توسط ناشران این کشور در سالن ناشران خارجی عرضه می‌شود را به نمایش گذاشته است. این آثار با موضوعات تاریخی، رمان، ادبیات، عمومی، طبی، سیاسی و اقتصادی هستند. در این غرفه بخشی از صنایع دستی لبنانی و قرآن با جلد چوب هم عرضه می‌شود.
وی در ادامه گفت: لبنان مرکز چاپ و نشر خاورمیانه است و آثار منتشر شده در آنجا به قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا ارسال می‌شوند. این، در حالی است که بعضی از قرآن‌هایی که در عربستان توزیع می‌شود به نام قرآن عربستانی در لبنان منتشر می‌شوند.
صنعت نشر لبنان، با کمک‌هزینه‌ی کشور ایران رونق گرفت
مرتضی با اشاره به وضعیت نشر در کشور لبنان گفت: این کشور در سال ۲۰۰۶ در جنگ ۳۳  روزه‌ میان اسرائیل و لبنان در حدود ۵۴ درصد از آثار و کتاب‌های ناشران شیعه را به صورت کلی و جزئی از دست داد اما بعد از این حادثه با کمک‌هزینه کشور ایران، دوباره صنعت نشر آن کشور رونق گرفت و اکنون بخش زیادی از آنها در نمایشگاه حاضر هستند. این موضوع نشان می‌دهد به چاپ و نشر در لبنان با نگاه ویژه‌ای نگریسته می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: نشست رونمایی و نقد کتاب «یومیات الحملات الکیماویه العراقیه فی السنوات الثمانی للدفاع المقدس» نوشته‌ی محمدباقر نیکخواه بهرامی با حضور شیخ حسین خلیفه، مسئول انتشارات دارالولاء لبنان، فاطمه پرچکانی مترجم و مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و حسین ابویسانی، استاد دانشگاه خوارزمی با موضوع چالش‌های ترجمه بین عربی و فارسی در سرای اهل قلم 
برگزار می‌شود.
سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از
۱۳  تا ۲۳ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد./۹۹۸/د۱۰۲/ش
 

ارسال نظرات