۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۹۷۱۱۷
حجت الاسلام پژمانفر:

کتاب را باید در سبد زندگی مردم قرار دهیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در نمایشگاه کتاب تهران گفت: باید کتاب را همانند سایر کالاهای مصرفی خانواده‌ها در سبد زندگی مردم قرار دهیم.
پژمانفر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری  نمایشگاه کتاب تهران، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر؛ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: ایده‌ی برگزاری مهمان ویژه و شهر میهمان، در روابط دیپلماسی بین کشورها تأثیرگذار است و کتاب یکی از ابزارهای مؤثر در معرفی فرهنگ کشورها به مردم است.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر ادامه داد: نمایشگاه نیز در تبلیغ و معرفی کتاب کمک شایانی به برقراری این ارتباط می‌‌کند و باعث می‌شود نزدیکی ارتباط بین مردم جلوه‌ی بیشتری داشته باشد.

وی افزود: نقش نمایشگاه در امر معرفی کتاب به فرهنگ‌های مختلف ملت‌ها کلیدی است؛ زیرا از اقصی نقاط جهان، مردمی با آداب و رسوم مختلف به نمایشگاه کتاب تهران می‌‌آیند و آثار چاپی جدید را در حوزه‌ی کودک و نوجوان، سیاسی، اقتصادی، دینی و سایر حوزه‌ها مشاهده می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه فرصتی است که به کشورهای مختلف جهان نشان دهیم چه اولویت‌های فرهنگی در ایران وجود دارد، بیان کرد: هرسال آثار جدید با کیفیتی چاپ می‌‌شود و در معرض دید همگان قرار می‌‌گیرد.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر در پایان تأکید کرد: باید کتاب را همانند کالاهای موردنیاز و مصرفی مردم در سبد زندگی خانواده‌ها قرار دهیم.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ی شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد./۹۹۸/د۱۰۲/ش

 

ارسال نظرات