۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۹۷۳۴۸

هشدار حکیم نسبت به مهاجرت شهروندان عراق به خارج از کشور

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نسبت به مهاجرت مردم عراق به خارج از کشور هشدار داد و آن را خسارتی جبران ناپذیر توصیف کرد.
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، در دیدار با عبدالرزاق العیسی علی وزیر آموزش عالی و اقتصاد این کشور بر ضرورت افزایش ارتباط میان مراکز دولتی، دانشگاهی و علمی تاکید کرد و بیان داشت: این وزارتخانه می‎تواند با ارتباط و همکاری با پارلمان جهت تدوین قوانین مناسب و جذب منابع مالی، پروژه‎های نیمه کاره که به پیشرفت 80درصدی رسیده ‎است را تکمیل کند.

وی افزود: وزارت آموزش عالی باید برنامه و توانایی لازم برای مبارزه با فساد مالی و اداری را داشته باشد و واردات به این کشور مطابق قانون و رعایت انصاف و عدالت باشد.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار توجه به نخبگان شد و تصریح کرد: وزارت آموزش عالی باید تلاش وافری برای جذب نخبگان عراقی ساکن در خارج از کشور انجام دهد و فرصت شغلی را برای آن‎ها فراهم کند.

وی همچنین در دیدار با لوییس رافائل ساکو اسقف اعظم کلیسای کلدانی عراق و رییس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه با اشاره به طرح آشتی ملی گفت: عراق در دوران پساداعش به طرح آشتی ملی احتیاج دارد زیرا موجب بهبود سطح امنیت، سیاست و اقتصاد در این کشور می شود.

حجت الاسلام حکیم افزود: در طرح آشتی ملی، ملت عراق با هر دین و مذهبی اعم از مسیحی، ایزدی، شبکی و صائبین که باشند، از حقوق برابر و یکسانی برخوردار هستند.

وی مسیحیان را بخشی از جامعه عراق و قشری بی‎نظیر در این کشور دانست و اظهار داشت: مهاجرت مردم به خارج از کشور زیان جبران ناپذیری را برای این کشور درپی خواهد داشت.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تلاش مسیحیان برای ایستادگی در برابر جریان تروریستی داعش را ارج نهاد و نسبت به بازگشت آوارگان به مناطق خود اظهار امیدواری کرد./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات