۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۹۸۲۸۳

تجمع اعتراضی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا

در سالگرد اشغال سرزمین های فلسطینی، تظاهر کنندگان در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا تجمع کردند.
تظاهرات در دفاع از فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از معترضان به سیاست های رژیم اشغالگر قدس، روز گذشته به مناسبت 'روز نکبت' در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در شهر آنکارا تجمع کردند.

در این تجمع که با حضور حدود 200 نفر در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی شکل گرفت، حاضران با برافراشتن پارچه نوشته هایی و با یادآوری 'روز نکبت'، از مظلومیت ملت فلسطین اعلام حمایت کردند.

حاضران در این تجمع همچنین با اعتراض به ممنوعیت پخش اذان در مساجد بیت المقدس از سوی رژیم صهیونیستی، این اقدام را جسارتی نابخشودنی در حق دین اسلام و سرزمین های اسلامی عنوان کرده و اقدام رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.

حضور پلیس ترکیه در این تجمع بسیار گسترده بود و حاضران بدون درگیری به تجمع اعتراضی خود پایان دادند.

اعلام رسمی شکل گیری دولت جعلی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین در 15 مه 1948، آغازگر سلسله فلاکت های بزرگ برای مردم فلسطین بود که به عنوان 'روز نکبت' شناخته می شود.

روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی پس از هفت سال قطعی به علت حمله نظامیان صهیونیست به کشتی مرمره، زمستان گذشته از سر گرفته شد و سفرای دو طرف فعالیت خود را آغاز کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در 31 ماه می 2010 میلادی، با یورش به کاروان کشتی هایی که با سازمان دهی چند نهاد مدنی ترکیه و بین المللی می خواستند حصر غزه را شکسته و کمک های انسانی به مردم غزه برسانند، 10 تن از شهروندان این کشور در کشتی مرمره را به قتل رساندند.

با این اقدام وحشیانه، روابط دو طرف به شدت ملتهب شد و مناسبات دیپلماتیک به پایین ترین سطح رسید.

در خرداد ماه گذشته پس از یک دوره سه ساله مذاکرات آشکار و پنهان، دو طرف موافقت نامه ای را برای عادی سازی روابط امضا کردند که از شهریور ماه سال گذشته اجرا و در اواخر سال گذشته میلادی نیز با مبادله سفیر، این روند تکمیل شد./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات