۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۴۹۸۴۷۱

دیدار مسؤولان اوقاف شیعه با مسیحیان عراق

جمعی از مسؤولان اوقاف شیعیان عراق برای خنثی کردن فتنه بین ادیان با مسیحیان بغداد دیدار کردند.
مسیحیان عراق و مسؤولان اوقاف شیعیان

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان سازمان اوقاف شیعیان عراق در واکنش به فتنه انگیزی برخی از افراد مغرض برای ایجاد فتنه طائفه‎ای و مذهبی در این کشور به مقر جمعیت مسیحی بابلیون بغداد رفتند و با مسؤولان آن به گفت‎وگو نشستند.

حجت الاسلام طاهر الخاقانی رییس بخش پشتیبانی از بسیج مردمی در سازمان اوقاف شیعیان در این رابطه به خبرنگاران گفت: دیدار مسؤولان سازمان اوقاف شیعیان با علمای مسیحی دارای پیامی آشکار به جهانیان و سایر ادیان و مذاهب بود و در جهت تاکید بر وحدت ملت عراق صورت گرفت.

وی با بیان اینکه نباید به دین و مذهب همدیگر در یک کشور نگاه کنیم، تصریح کرد: نگاه به انسانیت و وطن برابر از نکات و مسائل بسیار مهمی است که موجب وحدت در عراق می‎‎شود.

این روحانی عراقی افزود: شیعیان، مسیحیان و اهل تسنن در یک خندق در حال مبارزه با تروریسم هستند و از ارضی و مقدسات این کشور دفاع می‎کنند.

وی با تاکید بر هوشیاری پیروان ادیان و مذاهب مختلف نسبت به دسیسه‎های دشمنان، اظهار داشت: دشمنان با تقطیع سخنان علمای شیعه درپی ایجاد فتنه و ماهیگیری از آب گل‎آلود هستند. آنان از پیروزی‎های مجاهدان عراقی بر تروریسم خشمگین شده و با چنین اقداماتی درپی شعله‎ور کردن آتش فتنه میان ادیان، مذاهب و طوائف مختلف هستند.

همچنین جوزف صلیوا نماینده مسیحیان در پارلمان عراق، حضرت آیت الله سیستانی را حامی همه مذاهب و ادیان خواند و گفت: پیروان مذهب تشیع یکی از مطمئن‎ترین افراد هستند که می‎شود در مسائل مختلف به آن‎ها اعتماد کرد.

گفتنی است که برخی از افراد مغرض چندی پیش یکی از سخنرانی‎های حجت الاسلام سید علاء موسوی رییس سازمان اوقاف شیعیان عراق در 3سال گذشته که پیرامون جهاد صحبت کرده بود را تقطیع کرده و برای تخریب چهره شیعیان و ایجاد فتنه میان مسلمانان و مسیحیان استفاده کردند./994/ب۹۰۳/د

 

ارسال نظرات