۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۹۹۹۵۰
دستیار شورای اروپا:

چالش اصلی کشورهای عربی بسته بودن سیاست، اقتصاد و مشروعیت است

یک مقام شورای اروپا با اشاره به انتخابات در ایران، تاکید کرد که چالش اصلی امروز اعراب بسته بودن سیاست و اقتصاد آنها و همچنین مشروعیت است.
اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، کارل بیلدت وزیر خارجه سابق سوئد و دستیار رییس شورای اروپا در امور روابط خارجی میگوید که چالش کلیدی کشورهای عربی بازکردن حکومتهایشان در زمینه اقتصادی و سیاسی برای رشد و مشروعیت است؛ این درحالیست که دونالد ترامپ در این زمینه سکوت کرده است. 

وی در حساب توئیتری خود با اشاره به اظهارات ترامپ در نشست وی با سران کشورهای عربی در ریاض گفت: اینکه او گفته 95 درصد قربانیان تروریسم مسلمانان هستند مهم است، قبلا از او چنین چیزی نشنیده بودیم.

بیلدت همچنین با اشاره به انتخابات ایران تاکید کرد که ایران برای بازکردن روابط با جهان رای داد اما ترامپ خواستار منزوی کردن تهران است. اما کشورهای اروپایی به دنبال تعامل با ایران هستند. 

کارل بیلدت پیش از این پیام تبریک فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به حسن روحانی را مهم ارزیابی کرد و خواستار همکاری بیشتر ایران و اصلاحات در این کشور شد.

رییس‌جمهور آمریکا در عربستان به رهبران کشورهای عربی، حوزه قفقاز و دیگر کشورهای اسلامی گفت که باید ایران را منزوی کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نیز با اشاره به مواضع مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا درباره ایران گزارش داده که این مساله باعث شکاف دو طرف درباره این شده است./۸۴۷/ب102/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات