۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۰۱۳۸۹

کنفرانس «آغاز ماه مبارک رمضان، مهدی شناسی» در پاکستان برگزار شد

در ابتدای ماه رمضان کنفرانسی باعنوان «آغاز ماه مبارک رمضان، مهدی(عج) شناسی» ویژه بانوان به میزبانی و همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر 'لاهور' پاکستان برگزار شد.
کنفرانس

به گزارش خبرگزاری رسا، روز گذشته همزمان با آخرین روز ماه شعبان و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در پاکستان، کنفرانسی باعنوان 'آغاز ماه مبارک رمضان، مهدی(عج) شناسی' ویژه بانوان به میزبانی و همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر 'لاهور' برگزار شد.

سازمان مردم نهاد 'سفیران رسالت پاکستان' نیز در برگزاری این کنفرانس همکاری داشت و حدود 250 نفر از بانوان شهر لاهور و برخی شهرهای اطراف، اساتید دانشگاهی اهل تسنن، مدرسین حوزه های علمیه و طلبه های مراکز شیعی لاهور و شهرهای اطراف در این کنفرانس حضور یافتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید از سوی قاریان 'جامعه خدیجه الکبرای لاهور' و نیز نعت خوانی رسول اکرم (ص) از سوی خواهران موسسه آموزشی ، فرهنگی 'منهاج الحسین (ع)' و 'جامعه زینبیه پنجاب' آغاز شد.

خانم رباب تقوی ( فارغ التحصیل حوزه علمیه از جمهوری اسلامی ایران) به عنوان رئیس روابط عمومی سازمان مردم نهاد 'سفیران رسالت پاکستان' طی سخنانی ضمن بر شمردن فعالیت های یک ساله این سازمان، مطالبی در خصوص خطبه شعبانیه، بیان داشت.

پس از اجرای برنامه تواشیح توسط گروه خواهران جامعه خدیجه الکبری، خانم فرح جعفری، از مدرسین حوزه های علمیه لاهور ، ضمن بر شمردن دلایل عقلی و عملی مهدویت در قرآن و دیگر ادیان آسمانی ، مطالبی در خصوص فلسفه ، نیاز های روحی و اجتماعی جوامع انسانی به ناجی، هدایت کننده و عدالت گستر جهانی بیان کرد.

در ادامه این کنفرانس، خانم عفت کاظم مدرس قرآن و از طلاب حاضر در کنفرانس سوالاتی در خصوص موضوع های قرآنی و عقیدتی مطرح کرد و به افرادی که پاسخ صحیح به سوالات دادند، جوایزی اهدا شد.

احمد مرجانی نژاد کارشناس فرهنگی خانه فرهنگ ایران در لاهور نیز ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و همت والای جامعه بانوان ایالت پنجاب و شهر لاهور، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گرفت و مطالبی را در خصوص فلسفه عبادات، اهمیت و نقش روزه در زندگی فردی و اجتماعی ، لزوم شناسایی و کسب علائق قلبی و آگاهی واطاعت از امام عصر مطرح کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع:ایرنا

ارسال نظرات