۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۰۶۵۹۲
کمیسیون حقوق بشراسلامی انگلیس:

مسلمانان بزرگترین قربانی تروریسم هستند

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در بیانیه ای تصریح کرد که مسلمانان بزرگترین قربانی تروریسم هستند.
حمله تروریستی علیه مسلمانان در لندن

به گزارش خبرگزاری رسا، در ادامه واکنش ها به حمله تروریستی علیه گروهی از مسلمانان در شمال لندن که بر اثر آن یک نفر کشته و 10 نفر زخمی شدند، کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس روز گذشته در بیانیه ای تصریح کرد که مسلمانان بزرگترین قربانی تروریسم هستند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی در این بیانیه گفت: حمله تروریستی که شمال لندن رخ داد نشان دهنده فقدان تدابیر امنیتی در دفاع از مسلمانان و گسترش فرهنگ تنفری است که متاسفانه جنبه مشروع به خود گرفته است.

این بیانیه افزود: به دنبال حملات اخیر در لندن و منچستر و به رغم هشدارهایی که کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس داده است اما مقامات دولتی کار زیادی در حمایت از آسیب پذیری مسلمانان صورت نداده اند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در بیانیه یاد شده عنوان کرد: نه دولت و نه شهردار لندن به توصیه های ما در رابطه با افزایش آمار جرائم مرتبط با تنفر توجه نکردند.

این بیانیه تصریح کرد: مسلمانان بزرگترین قربانی تروریسم و هدف حملات گروه های افراطی همچون داعش و هوادرانش هستند.

در همین حال مسعود شجره، رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: وقوع چنین حوادثی نبایستی سبب شود تا پلیس، تازه تهدید علیه مسلمانان را جدی بگیرد. مقامات بایستی تلاش کنند تا به طور ملموس از مسلمانان دربرابر جرائم مرتبط با تنفر حفاظت کنند تا این پیام به جامعه منعکس شود که امت اسلامی مانند سایرین نسبت به حوادث تروریستی آسیب پذیر هستند.

در همین حال، نیکلا استرجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند نیز ضمن ابراز تاسف از حادثه یادشده گفت: من هم مانند سایرین، از شنیدن خبر حمله تروریستی در شمال لندن وحشت زده و متاثر شدم.

وی افزود: این حمله هولناک، علیه مسلمانانی صورت گرفت که پس از انجام مراسم عبادی از مسجد خارج می شدند. پاسخ ما در مقابل این حملات همانند حملاتی که در گذشته به نام اسلام صورت گرفته است، جدی و محکم است.

استرجن گفت: حملات افراطی ها و تروریست هایی که در جامعه ما اقلیت به شمار می روند، نبایستی سبب شود تا جامعه چند ملیتی و چند فرهنگی ما از هم گسسته شود، چون این همان کاری است که تروریست ها می خواهند صورت دهند و ما نبایستی اجازه چنین کاری را به آنها بدهیم.

«برندن کاکس»، همسر «جو کاکس» نماینده پیشین حزب کارگر نیز که سال گذشته بر اثر حمله تروریستی نژادپرستانه در منطقه بریستال کشته شد در گفت و گو با شبکه خبری بی.بی.سی گفت: تنفری که طی روزهای گذشته شاهد بودیم، از سوی همان هایی صورت گرفته که به جوامع چند ملیتی اعتقادی ندارند.

وی افزود: اما ما بایستی نشان دهیم که برخلاف انتظار آنها ما در کنار یکدیگر ایستاده ایم.

'ترزا می' نخست وزیر انگلیس نیز طی سخنانی در پایان جلسه اضطراری کابینه ضمن 'مشمئز کننده' خواندن حمله تروریستی در شمال لندن گفت پلیس افزایش تدابیر امنیتی برای مساجد به ویژه در هفته آخر ماه رمضان و پیش از عید فطر را مورد توجه قرار خواهد داد.

وی متعاقبا از محل حادثه و با شماری از رهبران ادیان مختلف در مسجد فینزبری پارک دیدار کرد.

نخست وزیر انگلیس پیش از ترک مسجد فینزبری پارک در گفت وگو با خبرنگاران گفت: حمله تروریستی هولناکی که شب گذشته رخ داد، اقدامی شیطانی ناشی از تنفر بوده است.

وی افزود: اما من امروز خرسندم که شاهد اتحاد ادیان در کنار هم و عزم آنها برای بیرون راندن افراط گرایی و تنفر از جامعه هستم.

ترزا می گفت: نفرت نژادی در کشور ما جایی ندارد و ما در چارچوب یک جامعه، بایستی برای بیرون راندن شیطانی که خانواده های زیادی را آسیب زده، در کنار یکدیگر همکاری کنیم.

'بن والاس' معاون وزیر کشور در امور امنیتی نیز در گفت وگو با شبکه 'بی.بی.سی' اعلام کرد که دولت تلاش خود را برای مقابله با حملات ضد اسلامی افزایش داده است.

وی عنوان کرد که تنها در سال گذشته 15 هزار تن در رابطه با جرائم نفرت نژادی و مذهبی دستگیر شده اند.

پلیس لندن اعلام کرد که حمله یک راننده خودرو به شماری از مسلمانان در نزدیکی مسجدمنطقه فینزبری پارک در شمال لندن، یک کشته و 10 زخمی برجای گذاشته است.

بر پایه گزارش پلیس تاکنون یک فرد 48 ساله که راننده خودرو بوده بازداشت شده است.

به گفته پلیس قربانیان این حادثه، مسلمانانی بوده اند که پس از انجام مراسم عبادی ماه رمضان در حال خارج شدن از مسجد فینزبری پارک بوده اند./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات