۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۰۸۳۵۹
امام جمعه بصره:

حمله به شهرک طلاب خارجی در نجف سناریوی بیگانگان بود

نماینده حضرت آیت الله سیستانی حمله به منطقه طلاب خارجی در نجف اشرف را سناریویی هدایت شده از سوی برخی کشورهای خارجی دانست.
حجت الاسلام شیخ محمد فلک نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد فلک نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان بصره در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی برگزار شد، با اشاره به کشته و زخمی شدن جمعی از مردم نجف اشرف در تظاهرات روز گذشته گفت: برخی با نفوذ در بین تظاهرات کنندگان که به صورت مسالمت آمیز به وضعیت برق و خدمات شهروندی اعتراض میکردند، به اقدامات خشونت آمیز دست زده و درصدد اجرای نقشه بیگانگان بودند درپی رسیدن به اهداف شوم خود بودند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: این اقدامات خشونت آمیز پس از پیروزی‎های نیروهای امنیتی و بسیج مردمی بر جریان تروریستی داعش در جریان عملیات آزادسازی استان موصل صورت گرفت.

وی بر ضرورت حفظ وحدت ملی تاکید کرد و بیان داشت: ملت عراق باید برای مبارزه با مفسدان و منحرفان دست به دست هم دهند و با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

حجت الاسلام فلک ادامه داد: نبرد آینده ملت عراق مبارزه با مفسدان و چپاولگران منابع ملی مردم هستند.

پلیس نجف در اطلاعیه‎ای اعلام کرد: شب گذشته ده‎ها نفر از منطقه «حی الحنون» و «حی الشرطة» به بهانه اعتراض به کاهش ساعات برق رسانی به منازل، دو خیابان مهم را مسدود و سپس عده ای با سوء استفاده از تظاهرات مردمی به سمت مردم و پلیس با سلاح گرم حمله کرده و یک نفر را کشته و پنج نفر دیگر را زخمی کردند.

پلیس گفته است مهاجمان ناشناس همچنین به درب ورودی شهرک «مدینة العلم» که زیر نظر آیت الله سیستانی اداره می‎شود و مخصوص طلبه های خارجی است یورش برده و با حمله به مکان حضور نگهبانان، تایرهای بزرگی را نزدیک  این شهرک به آتش کشیدند.

امام جمعه بغداد: نتیجه سکوت در برابر تخریب قبور ائمه بقیع، اقدامات کنونی داعش است

حجت الاسلام رسول الیاسری امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، گفت: این جنایت بزرگ با فتوای شیوخ داعشی و تکفیری در آن زمان رخ داد ولی امت اسلامی قدمی برای نابودی این گونه افکار افراطی بر نداشتند که نتیجه آن جنایت‎های داعش در دوران کنونی است.

وی افزود: سکوت در برابر اقدامات افراطی در دوران تخریب قبور ائمه بقیع موجب یورش جریان‎های تروریستی به مکه و مسجد الاحرام در روزهای گذشته شد.

امام جمعه بغداد خواستار تعامل با قبور ائمه بقیع مانند سایر آثار فرهنگی و تاریخی شد و عنوان کرد: مجامع بین المللی باید تخریب قبور ائمه بقیع را به عنوان اقدامی مجرمانه، توهین آمیز و در جهت نابودی فرهنگ و تاریخ مسلمانان بپذیرند.

وی ادامه داد: امروز شاهد گریه و محکومیت‎های بسیار برای تخریب مسجد النوری و مناره الحدباء هستیم؛ ما نیز این اقدام تروریستی را محکوم می‎کنیم ولی چرا جهانیان نسبت به قبور ائمه بقیع که هزاران عالم در زمینه‎های علمی پرورش داده‎اند، سکوت کردند؟/994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات