۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۰۸۴۳۶

پلیس انگلیس به پرونده اسیدپاشی به مسلمانان رسیدگی می‌کند

پلیس انگلیس تحقیقاتی را در رابطه با اسیدپاشی به دو مسلمان در شرق لندن آغاز کرده و به این پرونده در قالب جرائم ناشی از نفرت دینی و نژادی رسیدگی می‌کند.
اسید پاشی به یک مسلمان در انگلیس

به گزارش خبرگزاری رسا، جمیل مختار و رشام خان، دو خویشاوند مسلمان در اتومبیل خود پشت چراغ قرمزی در شهر «بکتون» نشسته بودند که مردی به اتومبیل آنان‌ نزدیک شد، به شیشه زد و سپس به روی آن دو اسید پاشید.

هر دوی آن‌ها دچار سوختگی شدید در ناحیه صورت و بدن خود شدند و جمیل به طور موقت به کما رفت.

پلیس «جان تاملین» ۲۴ ساله را به عنوان فرد مهاجم شناسایی کرد اما هنوز موفق به دستگیری او نشده است. آن‌ها بعد از تحقیقات اولیه اعلام کرده بودند که مهاجم، انگیزه‌های دینی و نژادی نداشته است.

اما پلیس لندن دیروز اعلام کرد که به خاطر شواهد تازه‌ به دست آمده، به این پرونده در قالب جنایت ناشی از نفرت رسیدگی خواهد کرد.

مختار می‌گوید: هیچ انگیزه دیگری به جز اسلام‌هراسی برای این حمله وجود ندارد به ویژه اکنون که زمان زیادی از حملات تروریستی به منچستر و لندن نمی‌گذرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه ۴ تلویزیون انگلیس گفت: این قطعاً یک جرم ناشی از نفرت است. من معتقدم که این حمله به خاطر اسلام‌هراسی صورت گرفته است. من نمی‌دانم چرا برخی می‌خواهند حملات تروریستی را با ما جبران کنند. ما انسان‌های بی‌گناهی هستیم و شایسته چنین رفتاری نیستیم. من هرگز این مرد را در زندگی خود ندیده بودم.

جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در هفته‌های اخیر در سراسر بریتانیا در حال افزایش است.

روز ۲۹ خرداد ماه نیز مردی ۴۸ ساله با یک خوردوی ون به گروهی از نمازگزاران در نزدیکی مسجد فینزبری پارک در شمال لندن حمله کرد که در نتیجه آن یک نفر کشته و ۸ نفر زخمی شدند.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس با تروریستی خواندن این حادثه، با قربانیان و خانواده‌های آنان ابراز همدردی کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات