۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۰۹۲۹۱
یکی از روحانیان عربستانی:

نیکی به والدین و اخلاق خوب از صفات بارز «امین آل‌هانی» است

یکی از روحانیان شیعه در مراسم یادبود شهید قرآن قطیف در مسجد جامع الکوثر این منطقه، نیکی به والدین و حسن خلق را دلیل توفیق شهادت برای شهید «آل هانی» دانست.
شیخ سعید الخویلدی روحانی شیعه عربستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خلیل الخویلدی، از روحانیان شیعه عربستان در مراسم یادبود شهید قرآن قطیف در مسجد جامع الکوثر این منطقه تأکید کرد: نیکی به والدین و اخلاق خوب، شهید امین آل‌هانی را به مقام شهادت نائل کرد.

شیخ سعید الخویلدی، در سخنرانی مراسم یادبود شهید آ‌ل‌ هانی در مسجد جامع «الکوثر» شهر صفوی استان قطیف با اشاره به اینکه عاقبت به خیری به انتخاب بنده (انسان) نیست بلکه خداوند متعال این توفیق را نصیب بنده‌اش می‌کند، تأکید کرد: شهید آل هانی شایسته لقب «شهید قرآن» بود ؛ چرا که عمرش را در راه خدمت به قرآن سپری کرد.

خویلدی با تأکید بر ضرورت نیکی به والدین و داشتن اخلاق و رفتار خوب و انجام واجبات دینی گفت: این‌ اعمال انسان را برای عاقبت به خیری مهیا می‌کند.

وی افزود: این صفات نیک همگی در شخصیت و وجود شهید آل‌هانی جمع شده بود و عاقبت به خیری را برای او رقم زد.

شیخ خویلدی تصریح کرد: شهید قرآن، عمرش را در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان در بهترین ماه‌، ساعت‌ و شب‌ها و در مسیر طاعت و عبادت به پایان رساند.

وی گفت: آخرین صفحه از عمر امین آل هانی صفحه سفید و نورانی و زندگیش مقدس و برای خدمت به قرآن بود.

این روحانی شیعه بیان کرد: برنامه شهید آل‌هانی در شب‌های ماه رمضان سراسر سمینار، محافل انس با قرآن و برنامه‌های قرآنی بود.

شیخ خویلدی متذکر شد: انسان در زندگی‌اش تغییرات زیادی را پشت سر می‌گذراند و حالت‌های مختلفی از شادی و اندوه، سختی و فراخی، ثروتمندی و فقر، سلامت و مریضی و خنده و گریه را تجربه می‌کند.

وی در پایان با اشاره به سخن لقمان حکیم به پسرش که «دنيا درياى عميقى است كه بسيارى در آن غرق شده‌اند»، گفت: برخی از انحرافات منجر به غرق‌شدن صاحبش می‌شود.

عبدالله داوود، عضو کمیته توسعه اجتماعی شهر «صفوی» نیز به عنوان دیگر سخنران مراسم مسجد جامع «الکوثر» گفت: شهید آل‌هانی هویت فردی خود را از کار اجتماعی یا فرهنگی جدا کرد و همیشه به نظر و رأی خود اصرار نمی‌ورزید، بلکه نظراتی که به راه درست نزدیکتر و برای تحقق منفعت عامه سودمندتر بود، انتخاب می‌کرد.

وی افزود: امین آل هانی در دوران ریاست شورای مشترک قرآنی قطیف و دمام برنامه تحصیلات تکمیلی خود در زمینه قرآن را دنبال کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات