۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۰۹۸۴۳
روحانی اهل تسنن لبنان:

عربستان مجری سیاست‌های اسرائیل است

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان از عربستان سعودی به عنوان مجری سیاست‎های رژیم صهیونیستی در منطقه یاد کرد.
حضور شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ابراهیم(ع) شهر صیدا برگزار شد، درباره هجمه صورت گرفته علیه ارتش لبنان پس از عملیات نظامی علیه تروریست ها در عرسال گفت: این هجمه نوع دیگری از تروریسم به شمار می آید و این افراد می خواهند به بهانه حقوق سوری های موجود در لبنان به پوشش جنایت تروریست ها بپردازند.

وی افزود: ارتش در این عملیات ها به دنبال حفظ امنیت آوارگان است و این مساله در عملیات عرسال کاملا مشاهده می شود.

این روحانی اهل تسنن از بیانیه برخی علما علیه ارتش به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: این بیانیه کاملا در راستای خشونت علیه ارتش محسوب شده و از آنان می خواهیم اگر نسبت به سوریه و ملت آن حرص دارند به حمایت از گروه های تروریستی در سوریه پایان دهند چرا که این مساله به معنای پایان مشکلات ملت سوریه است.

شیخ حبلی گشودن کانال های گفت وگوی کشورهای مختلف جهان با دولت سوریه را خواستار شد و تصریح کرد: کشورهای سرسپرده به سیاست آمریکایی ـ صهیونیستی از این مساله خارج هستند به ویژه عربستان سعودی که سیاست های اسرائیل را به صورت علنی و مستقیم اجرا می کند. 

وی ادامه داد: عربستان سعودی به حمایت از تروریسم در سوریه پرداخته و می خواهد دولت این کشور را سرنگون و قدرت نظامی آن را نابود سازد چرا که سوریه خطری بزرگ برای رژیم اشغالگر صهیونیستی به شمار می آید.

رییس جمعیت الفت لبنان از بازداشت یکی از سرکردگان بزرگ تروریست ها در اردوگاه علیه الحلوه در صیدا ابراز خرسندی کرد و گفت: همکاری گروه های فلسطینی با دستگاه امنیتی لبنان از اهمیت فراوانی برخوردار است و نقش مهمی در حفظ امنیت و ثبات اردوگاه و جلوگیری از جولان تروریست ها دارد. 

وی امنیت اردوگاه علیه الحلوه را جزئی جداناپذیر از امنیت صیدا و جنوب لبنان توصیف کرد و خاطرنشان ساخت که اردوگاه باید از تصفیه حساب های اقلیمی به ویژه اختلاف میان عربستان و قطر به شدت دور باشد چرا که ساکنان اردوگاه بهای این مساله را پرداخت می کنند و هدف قرار دادن امنیت اردوگاه به معنای خدمت رایگان به صهونیست هاست./980/ب901/د

ارسال نظرات