۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۱۰۷۶۵

استقبال ریاض از حکم دادگاه عالی انگلیس برای ادامه فروش تسلیحات به عربستان

نخست وزیر انگلیس و سفارت عربستان سعودی در لندن از حکم دادگاه عالی بریتانیا مبنی بر ادامه فروش تسلیحات انگلیس به عربستان سعودی، استقبال کردند.
عربستان انگلستان

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از آنکه دادگاه عالی بریتانیا غیرقانونی بودن تعلیق فروش تسلیحات به عربستان را رد کرد، نخست وزیر انگلیس و سفارت عربستان در لندن از آن استقبال کردند.

به نوشته روزنامه انگلیسی الشرق‌الاوسط، ترزا می نخست وزیر انگلیس از تصمیم دادگاه عالی استقبال کرد و گفت انگلیس یکی از سخت‌گیرترین کشورها در زمینه صادرات است.

در پی این حکم دادگاه عالی بریتانیا، سفارت عربستان سعودی در لندن هم ضمن استقبال از رای دادگاه گفت به استقلال سیستم قضایی بریتانیا احترام می‌گذارد.

در بیانیه سفارت عربستان در لندن این ادعا آمده است، پادشاهی سعودی متعهد به همراهی با قانون بین‌الملل می‌ماند. سفارت عربستان مدعی شد هدف حملات ائتلاف سعودی در یمن، بازیابی مشروعیت در یمن است و با حمایت شورای امنیت سازمان ملل برای بیرون راندن حوثی‌ها انجام می‌گیرد.

انگلیس بیشترین تسلیحات و تجهیزات نظامی را به عربستان سعودی می‌فروشد که بعد از آغاز جنگ یمن و کشتار ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان یمنی، این مساله به چالشی میان مخالفان جنگ، حامیان حقوق بشر و دولت انگلیس تبدیل شده است.

مخالفان جنگ در بریتانیا بر این باور داشتند که عدم تعلیق فروش تسلیحات انگلیس به عربستان سعودی، نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است اما دادگاه عالی بریتانیا این مساله را رد کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات