۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۵۱۰۸۰۴

هشدار نسبت به افزایش جرائم علیه مسلمانان در انگلیس

شورای مسلمانان بریتانیا با اشاره به جرائمی که اخیراً علیه شهروندان مسلمان انگلیسی رخ داده است، نسبت به افزایش این جرایم هشدار داد.
اسلام ستیزی

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای مسلمانان بریتانیا (MCB) با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به جرائمی که اخیراً علیه شهروندان مسلمان انگلیسی رخ داده است، نسبت به افزایش این جرائم هشدار داد.

پلیس انگلیس نیز از افزایش پنج برابری حملات اسلام‌ستیزانه بعد از دو حادثه تروریستی اخیر داعش در شهرهای منچستر و لندن خبر داده است.

زنجیره‌ای از حمله‌ها که اسیدپاشی به دو جوان مسلمان و حمله به نمازگزاران مسجد فینزبری پارک جدیدترین نمونه‌های آن هستند، در حال انجام است.

نمازگزاران مسجد فینزبری پارک در شمال لندن بامداد ۲۹ خرداد‌ماه با یک خودروی ون سفید زیر گرفته شدند که در اثر آن یک نفر کشته و شماری زخمی شدند.

هارون خان، دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا گفت: حتی بعد از حادثه مسجد فینزبری، این حملات خشونت‌آمیز ادامه دارد و نشان می‌دهد که باید با جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان با شدت برخورد شود.

وی افزود: متأسفانه باید بگویم که بخشی از جامعه ما به ویژه زنان مسلمان از گزارش‌کردن جرائم ناشی از نفرت واهمه دارند.

هارون خان گفت: بیانیه‌های نخست‌وزیر و وزیر کشور انگلیس بعد از حادثه تروریستی مسجد فینزبری پارک دلگرم‌کننده بود؛ اما اتخاذ سیاست عدم مصالحه با اسلام‌هراسی و جرائم ناشی از نفرت و نیز اجرای طرح‌های مقابله با این جرائم ضروری است.

وی افزود: امیدوارم که بیانیه‌های اخیر پلیس و دولت برای مقابله با جرائم ناشی از اسلام‌هراسی اجرایی شود و مسلمانان نیز این جرائم را گزارش کنند.

هارون خان گفت: در عین حال ما باید همچنان در برابر اسلام‌هراسی هوشیار باشیم. اسلام‌هراسی نباید به عنوان یک نوع تعصب پذیرفته شده در جامعه و رسانه‌های ما باقی بماند.

شورای مسلمانان بریتانیا بزرگترین سازمان اسلامی این کشور است که بیش از ۵۰۰ سازمان اسلامی، مسجد، خیریه و مدرسه اسلامی در سراسر این کشور عضو آن هستند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات