۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۱۰۸۳۰

اعلام مبارزه سوریه با تروریسم در نشست ژنو

رییس هیأت سوری در مذاکرات ژنو اعلام کرد که در نشست امروز مسأله مبارزه با تروریسم را با فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه بررسی کرده است.
بشار الجعفری رییس هیأت سوری در مذاکرات ژنو

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین نشست هیأت سوریه به ریاست بشار الجعفری با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مقر سازمان ملل و در چارچوب هفتمین دور مذاکرات سوری-سوری به پایان رسید.

الجعفری پس از پایان این نشست و در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: امروز بررسی جدی سبد مبارزه با تروریسم را آغاز کردیم و این مسأله باید اولویت همه باشد.

وی با بیان این مطلب افزود: بررسی [مسأله تروریسم] با فرستاده ویژه [سازمان ملل] مدخل مهمی برای تکمیل پرونده مبارزه با تروریسم است که یکی از اولویتهای هیأت سوری به شمار میرود.

خبرگزاری سانا به نقل از این مقام سوری گزارش داد: «هشدارهای قبلی ما مبنی بر اینکه تروریسم به یک پدیده جهانی بدل خواهد شد، عملا اتفاق افتاده و به همه آسیب رسانده است».

هفتمین دور از مذاکرات صلح سوریه در ژنو با نظارت سازمان ملل روز گذشته آغاز شد.

«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه در ژنو اعلام کرد که قصد دارد پیش از پایان سال جاری 4 دور دیگر از مذاکرات سوریه را برگزار کند.

شبکه خبری الجزیره به نقل از دی میستورا گزارش داد که جامعه بین الملل در حال حاضر بر سر ساده کردن بحران سوریه به توافق رسیده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات