۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۵۱۱۱۲۸

جمعیت‎های بحرین اعدام ۴ شهروند در عربستان را محکوم کردند

جمعیت های حقوق بشر و ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین اعدام چهار شهروند در عربستان را محکوم کردند.
شهدای قطیف عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در پیامی، جنایت جدید نظام سعودی در اعدام 4 تن از زندانیان سیاسی را محکوم و این اقدام را جنایتی فجیع توصیف کرد.

در این پیام آمده است: خون چهار شهیدی که به ظلم و ستم از سوی نظام آل سعود جاری شد سبب برانگیختن روحیه جهادی مقاومت علیه این طاغوتگران فاسد می شود. آل سعود با این جنایت چیزی جز ناامیدی و خسارت بدست نمی آورد.

ائتلاف جوانان 14 فوریه تصریح کرد: خون شهید آیت الله نمر باقر النمر و خون سایر شهدا سبب تعجیل در سرنگونی نظام آل سعود جنایتکاری می شود که با بحران های داخلی و خارجی بزرگی دست و پنجه نرم می کند.

این ائتلاف همبستگی ملت بحرین را با شیعیان منطقه شرقیه عربستان اعلام کرد. 

مردم عربستان حقوق سیاسی و اجتماعی خود را فریاد می زنند

جمعیت های حقوق بشر بحرین متشکل از موسسه دموکراسی و حقوق انسان خلیج فارس، سازمان صلح دموکراسی و حقوق بشر و انجمن حقوق بشر نیز این جنایت آل سعود را به شدت محکوم کردند.

این جمعیت ها تصریح کردند: اعدام چهار فعال در منطقه قطیف در چارچوب حمله سرکوبگرانه مقامات سعودی علیه همه شهروندان و فعالان معارضی است که حقوق اجتماعی و سیاسی خود را فریاد می زنند.

جمعیت های حقوق بشر بحرین ادامه دادند: این اعدام که به دلایل سیاسی رخ داد اولین آنها نبوده و در ادامه سریال هدف قرار گرفتن منطقه قطیف و شهروندان این سرزمین انقلابی قرار دارد.

گفتنی است وزارت کشور عربستان روز گذشته با صدور بیانیه ای از اعدام ۴ تن از شهروندان این کشور به اتهام "اقدامات تروریستی" خبر داد.

در بیانیه وزارت کشور عربستان آمده است که این ۴ تن به اتهام ارتکاب "اقدامات تروریستی" در شهر قطیف که عموما شیعه نشین است به اعدام محکوم شده بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اسامی این افراد زاهر عبد الرحیم البصری، یوسف علی المشیخص، مهدی محمد حسن الصایغ وأمجد ناجی آل امعیبد است./980/ب902/د

ارسال نظرات