۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۱۱۴۲۱

تشکیل یک حزب اسلام ستیز در ایتالیا

حزب ضداسلامی در شهر میلان در شمال ایتالیا با هدف جلوگیری از گسترش اسلام در این کشور تشکیل شد.
تشکیل حزب جدید «ضداسلامی سازی» در ایتالیا

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب جدیدی با نام 'PAI' (حزب ضداسلامی سازی) در شهر میلان در شمال ایتالیا با هدف جلوگیری از گسترش اسلام در این کشور تشکیل شد و با توجه به اینکه در قانون اساسی ایتالیا آزادی مذاهب وجود دارد و از آن دفاع می شود، این حزب جدید نمی توانست نام ضد اسلام را به خود بگیرد، بدین صورت با نام «ضد اسلامی سازی» تشکیل شد.

این درحالی است که جنبشی مشابه اما مخالف این حزب در حال شکل گیری در ایتالیا است. این جنبش به نام حزب اسلامی در ماه فوریه گذشته از سوی حمزه پیکاردو بنیانگذار اتحادیه جوامع اسلامی در ایتالیا مطرح شده است و در حال شکل گیری است.

حزب ضداسلامی سازی از سوی استفانو کاسینلی خبرنگار ایتالیایی بنیانگذاری شده است. شخصیت دیگر و معروف تر این حزب، الساندور ملوتزی نام دارد که یک روانشناس و کشیش ارتدوکس است.

او می گوید که این یک حزب ضد اسلامی نیست بلکه ضد اسلامی سازی ایتالیا است و هدف آن کسب 20 درصد از رضایت مردم در عرض چند سال است.

ملوتزی با تاکید بر دفاع از نهادهای ایتالیایی از خطر اسلام، اظهار داشت: اگر آنطور که اتحادیه جوامع اسلامی در ایتالیا عنوان می کند،اسلام یک دین بزرگ صلح است، پس باید بر برتری قانون اساسی کشور بر قران تاکید کند.

وی گفت: در حال حاضر PAI یک حزب (سیاسی) نیست بلکه جنبشی است که اگر طیف های سیاسی نتوانند پرچم مقاومت در برابر اسلامی سازی کشور را نگه دارند، آمادگی تبدیل شدن به یک حزب را دارد، زیر اسلامی سازی چالش بزرگ امروز است.

ملوتزی تصریح کرد: اکثر ایتالیایی ها از اسلامی سازی کشور نگران هستند و باید قبل از اینکه خیلی دیر شود خود را در برابر آن سازماندهی کنند.

یک میلیون و 700 هزار مسلمان در ایتالیا زندگی می کنند که از این تعداد حدود 70 هزار نفر ایتالیایی هستند و اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ در این کشور است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات