۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۱۱۴۶۶
روحانی لبنانی:

اردوگاه آوارگان سوری به پایگاه عملیات تروریستی مبدل شده است

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نسبت به مبدل شدن اردوگاه آوارگان سوری به پایگاه عملیات تروریستی هشدار داد.
شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه منطقه لبایا در بقاع غربی درباره نفوذ تروریست ها به اردوگاه آوارگان سوری گفت: بسیاری از تروریست ها در پوشش آواره به لبنان نفوذ کرده و از اردوگاه های آوارگان برای ساخت مواد منفجره و انجام عملیات تروریستی در مناطق مختلف لبنان استفاده می کنند.

وی افزود: همگان باید از وقوع در پرتگاه به دلیل گام برداشتن پشت شعارهای سوء استفاده کننده سیاسی از وضع انسانی مهاجران برحذر باشند و بدانند که این شعارها کاملا غیرملی و در راستای مصالح استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی است.

این روحانی لبنانی بر لزوم درک خطر تروریسم تأکید کرد و بیان داشت: خطر تروریسم از همه مصالح سیاسی و حزبی و قومیتی بزرگتر بوده و نظام لبنان را در معرض خطر قرار می دهد. مبارزه و ریشه کن کردن تروریسم به هیچ وجه آسان نیست و نباید با این پدیده همکاری کرد و در راستای اهداف سیاسی قرار گیرد.

حجت الاسلام خطیب از تکفیری ها به عنوان خطری برای آوارگان سوری یاد کرد و ادامه داد: شیعیان و مسلمانان و همه لبنانی ها باید در یک سنگر قرار گرفته و از اردوگاه های آوارگان سوری محافظت کنند. سوری ها نیز نباید تحت تاثیر این گروه ها قرار گیرند و بدانند که ارتش و مقاومت نسبت به آنان حریص هستند.

وی بستن مسجد الاقصی از سوی پلیس رژیم صهیونیستی و جلوگیری از ورود نمازگزاران و مفتی قدس برای اقامه نماز جمعه به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: عملیات قهرمانانه صبح امروز جوانان فلسطینی که برای دفاع از مسجد الاقصی صورت گرفت را تبریک می گوییم و از ملت های عربی و اسلامی خواست به یاری ملت فلسطین بپردازند.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی شیعیان تأکید کرد: دشمن صهیونیستی امروزه فرصت مناسبی برای حمله به سایر مقدسات و تسلط بر مسجد الاقصی دیده است و این امر محکومیتی برای برخی نظام های عربی به شمار می آید که در راستای اختلاف افکنی در جهان اسلام تلاش می کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات