۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۵۱۱۶۹۱

واکنش جنبش امل به بسته شدن مسجدالاقصی برای دومین روز متوالی

جنبش امل و جبهه العمل اسلامی لبنان نسبت به بسته شدن مسجدالاقصی برای دومین روز متوالی واکنش نشان دادند.
مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر سیاسی جنبش امل در پیامی، بستن مسجد الاقصی به روی نمازگزاران و ممنوعیت برگزاری نماز در این مسجد را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: صهیونیست ها به جنایت و تجاوزهای روزمره خود با هدف تسلط و یهودی سازی قدس و تجاوز به سایر مقدسات ادامه داده که آخرین مورد آن نیز بازداشت شیخ محمد حسن مفتی قدس و شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی و همچنین محاصره مسجد و ممنوعیت اذان است.

این جنبش افزود: از همه اعراب و مسلمانان به ویژه برادران فلسطینی می خواهیم وحدت خود را حفظ کنند زیرا اسرائیل به پروژه های فتنه انگیزانه خود برای ناامید ساختن ملت فلسطین از بازگشت به سرزمین و تعیین سرنوشت و برپایی دولت فلسطین ادامه می دهد.

جنبش امل خاطرنشان ساخت که دولت و ملت های عربی باید نسبت به محاصره ملت فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و مصادره دارایی و تجاوز به مقدسات فلسطین به عنوان مساله اصلی جهان عرب و اسلام برحذر باشند.

پاره کردن مدارک اثبات هویت فلسطینیان از سوی صهیونیست‎ها

جبهه العمل اسلامی لبنان نیز بستن مسجد الاقصی و ممنوعیت اذان و نماز برای دومین روز متوالی را اقدامی خطرناک و بی سابقه توصیف کرد و ادامه داد: بازرسی محتویات مسجد و پاره کردن برخی پرونده های مرتبط با شهر قدس با هدف از بین بردن مدارکی است که هویت و وابستگی و اصالت ملت فلسطین و خانواده های ساکن قدس شریف را ثابت می کند.

این جبهه تأکید کرد: ملت های عربی و اسلامی باید فورا وارد عمل شده و در انتظار پادشاهان و حاکمانی که بیش از 70 سال است تنها نظاره گر مشکلات ملت مظلوم فلسطین هستند، نمانند.

العمل اسلامی از همه مجاهدان در گروه های مقاومت فلسطین خواست به هیچ وجه تحت تاثیر قرار نگرفته و عملیات شهادت طلبانه و مقاومتی خود را علیه اشغالگران افزایش دهند زیرا اسرائیل چیز جز زبان سلاح و آتش و آهن نمی شناسد.

گفتنی است در پی بسته شدن مسجدالاقصی برای دومین روز متوالی، نمازگزاران فلسطینی نماز صبح را در جاده‌های اطراف این مسجد به جا آوردند.

صبح جمعه در پی یک عملیات استشهادی جدید در نزدیکی باب‌العمود در داخل محوطه مسجدالاقصی در قدس اشغالی، سه فلسطینی به شهادت رسیدند و پنج صهیونیست نیز زخمی شدند که دو تن از صهیونیست‌ها در پی شدت جراحات وارده به هلاکت رسیدند.

در پی این عملیات، پلیس رژیم صهیونیستی دروازه های شهر قدیمی در قدس و مسجدالاقصی را بست و به نمازگزاران اجازه ورود به این مسجد را نداد و از ورود شیخ حسین به مسجدالاقصی جلوگیری کرد.

این نخستین بار از سال 1967 میلادی به شمار می‌رود که رژیم صهیونیستی مانع از برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی شد و اجازه نداد که صدای اذان از داخل این مسجد پخش شود./980/ب901/د

ارسال نظرات