۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۱۱۷۹۷
عضو شورای مرکزی حزب الله:

وتوی سعودی مانعی در برابر بازگشت آوارگان سوری است

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان از اجرای وتوی عربستان سعودی از سوی برخی گروه های سیاسی به عنوان مانعی در برابر بازگشت ‌آوارگان به سوریه یاد کرد.
حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق معاون رییس اجرایی حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در مراسمی که در منطقه السلطانیه برگزار شد، گفت: لبنان در برابر فرصت استثنایی جهت ریشه کن شدن تروریسم تکفیری در جرود عرسال قرار دارد به ویژه اینکه اغلب لبنانی ها از تسریع در آزادسازی این منطقه از لوث تکفیری ها حمایت می کنند.

وی افزود: لبنان قادر است با همکاری ارتش و مقاومت، دستاورد ملی جدیدی علیه خطر تکفیری ها بدست آورده و به حمایت از خاک و حاکمیت و کرامت کشور در برابر تجاوزهای جبهه النصره و داعش بپردازد.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: اشغال جزئی از خاک لبنان از سوی این گروه های تروریستی یک تهدید و تجاوز به حاکمیت و آزادی و کرامت سراسر لبنان و تهدیدی مستمر و واقعی برای همه شهروندان به شمار می آید.

وی خاطرنشان ساخت که هر لبنانی که خطر جبهه النصره و داعش را به خوبی احساس نکند، در توهم و جهالت قرار دارد زیرا این دو گروه بدون استثنا خطری برای همه لبنانی ها محسوب می شوند.

حجت الاسلام قاووق درباره بحران کنونی آوارگان سوری نیز گفت: این یکی از بحران های بزرگ در سطح کشور و بحرانی انسانی به شمار می آید که به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود. بحران آوارگان سوری در حال خفه کردن لبنان و فشار به امنیت و ثبات و اقتصاد و معیشت شهروندان لبنانی است و دولت باید به فکر حل فوری این مشکل باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی گروه ها بر اساس وتوی سعودی از همکاری با دولت سوریه برای بازگشت آوارگان خودداری می کنند، بیان داشت: دولت باید به سرعت این بحران را حل کند و زمینه های بازگشت اختیاری آوارگان به سوریه یا سایر کشورها را فراهم سازد چرا که این بحران فشار شدیدی بر شهروندان وارد کرده است و باید با آن بر اساس مصالح ملی تعامل کرد نه دستورهای سعودی.

گفتنی است با وجود اینکه همه گروه های سیاسی از حضور قریب به دو میلیون شهروند سوری در لبنان به عنوان یکی از مشکلات این کشور یاد می کنند اما برخی گروه های سیاسی مخالف نظام بشار اسد از بازگشت این آوارگان به کشورشان جلوگیری می کنند.

این گروه ها که همپیمان عربستان سعودی هستند بازگشت آوارگان به سوریه را نشان دهنده برقراری امنیت در این کشور و موفقیتی برای نظام بشار اسد می دانند./980/ب902/د

ارسال نظرات