۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۱۳۹۶۴

نشست جوانان مسلمان آسیای مرکزی و روسیه در «بیشکک» برگزار می‌شود

نشست جوانان مسلمان آسیای مرکزی و روسیه در «بیشکک» با حضور کارشناسان سیاسی و مذهبی از کشورهای منطقه در جهت اتحاد مسلمانان و مبارزه با افراط‌گرایی برگزار می‌شود.
نشست جوانان مسلمان آسیای مرکزی و روسیه در «بیشکک»

به گزارش خبرگزاری رسا، فردا پایتخت قرقیزستان میزبان نشست بین‌المللی با موضوع «چالش‌ها و چشم اندازهای توسعه جوانان مسلمان آسیای مرکزی و روسیه» به میزبانی مرکز تحلیلی «دین، حقوق و سیاست» این کشور است.

در قالب این نشست کارشناسان و جوانان مسلمان از کشورهای آسیای مرکزی و روسیه مسائلی از جمله، آموزش و پرورش مسلمانان، تقویت مذاهب سنتی از جمله مذهب حنفی در دنیای معاصر و حذف چالش‌‌ها و موانع در راه گسترش اسلام را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 همچنین در این همایش کارشناسان، فعلان حوزه مذاهب، نمایندگان نهادهای آموزشی دینی روسیه، قزاقستان، ترکیه، اردن، ایران و ...حضور خواهند داشت.

علاوه بر کارشناسان خارجی نهادهای دولت قرقیزستان از جمله کمیسیون امور ادیان، مفتیات، دانشگاه اسلامی و همچنین نمایندگان دانشکده‌های مذهبی دیگر دانشگاه‌های دولتی قرقیزستان نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

در چارچوب نشست همچنین دلایل گسترش افراط‌گرایی در بین جوانان و اقدامات جهت مبارزه با چنین پدیده‌های بررسی می‌شود که برگزار کنندگان این نشست گسترش آموزش و پرورش دین اسلام در منطقه را یکی از عوامل مؤثر برای مقابله با چالش‌های مذهبی آسیای مرکزی اعلام کردند.

در انتهای جلسه مجموعه اقدامات معین در زمینه مذکور و انتقال آنان به کارشناسان و نهادهای دولتی صورت خواهد گرفت.

یکی از اهداف این نشست سیاسی و دینی وحدت در بین جوانان مسلمان فعال منطقه برای افزایش هماهنگی و حفظ صلح و ثبات در کشورها است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات