۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۱۴۳۷۴

استقرار نظامیان صهیونیستی و ایجاد ایست‌های بازرسی در قدس

رژیم صهیونیستی از بیم تکرار درگیری‌های جمعه هفته گذشته، اقدامات امنیتی گسترده‌ای را در بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی اتخاذ کرد.
آماده باش نیروهای صهیونیست در اطراف مسجدالاقصی

به گزارش خبرگاری رسا، رژیم صهیونیستی روز گذشته پس از 12 روز  تسلیم اراده و ایستادگی مردم فلسطین شد و تمام اقدامات امنیتی اتخاذ شده در مسجدالاقصی پس از 14 جولای را برداشت؛ اما امروز پیش از اقامه نماز جمعه، این رژیم برای جلوگیری از شدت درگیری‌ها، اقدامات امنیتی مختلفی را اتخاذ کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، نیروهای نظامی بیشتری به شهر قدس و کرانه باختری فرا خوانده شده‌اند و ایست‌های بازرسی در چندین منطقه قدس ایجاد شده و ممنوعیت‌هایی نیز درباره ورود به بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی اعلام شده است.

بنا به گزارش مذکور، نیروهای صهیونیستی فراخوانده شده در مناطقی که احتمال درگیری در آن بیشتر است از جمله « حی الطور، رأس العامود و اردوگاه شعفاط » و نیز در برخی از شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری مستقر شده‌اند و مردان زیر 50 سال حق ورود به بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی را ندارند.

رژیم صهیونیستی همچنین به فلسطینی‌های ساکن اراضی 1948 اجازه اقامه نماز در مسجدالاقصی را نداد. 

خبرگزاری معا در ادامه نوشت: رژیم صهیونیستی از باب‌العامود، شارع السطان، باب‌الساره تا باب‌الاسباط را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده‌ و هزاران نظامی را در آن مستقر کرد.

علاوه بر این نظامیان موسوم به گارد مرزی در ارتش رژیم صهیونیستی هم در حالت آماده‌باش برای درگیری‌های احتمالی در قدس هستند. 

تلویزیون فلسطین هم گزارش داد رژیم صهیونیستی موانع آهنی در باب‌الساهره و باب‌العمود کار گذاشته است.

شبکه «الجزیره» در خبری فوری اعلام کرد رژیم صهیونیستی سه در از درهای مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی باز کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی دیشب به معتکفان فلسطینی در مسجدالاقصی حمله کردند، در این یورش 120 فلسطینی بازداشت و دهها تن دیگر زخمی شدند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات