۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۱۴۸۹۵

برگزاری ميزگرد «فلسطین در ادبیات معاصر ایران» در سوریه

جمعیت دوستی ایران و فلسطین، میزگرد ادبی «فلسطین در ادبیات معاصر ایران» را برگزار كرد و به بيان ديدگاه ادبای معاصر ايران در خصوص مسأله فلسطين پرداخت.
قدس بیت المقدس فلسطین مسجدالاقصی مسجد الاقصی مسجدالأقصی مسجد الأقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت دوستی ایران و فلسطین، میزگرد ادبي «فلسطین در ادبیات معاصر ایران» را با سخنرانی حسن حمید، نویسنده و ادیب فلسطینی و عضو کمیته اجرایی اتحادیه نویسندگان عرب و ندا حسّون، ريیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دمشق، برگزار كرد.

در این نشست که جمعی از نخبگان و اهل فرهنگ و ادب سوری و فلسطینی حضور داشتند، ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی ايران در سوریه با بيان سخنانی، گفت: اهتمام ایرانیان به فلسطین، ریشه دینی، فرهنگی و تاریخی دارد و مربوط به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نيست. این اهتمام دستوری و حکومتی نیست؛ بلکه ریشه در وجدان و ضمیر ایرانیان دارد و متکی بر باورهای دینی، فرهنگی و تاریخی است.

وي افزود: حضور مسأله و قضیه فلسطین در آثار اقشار و اصناف مختلف مردم و همچنين هنرمندان، ادبا و شعرا ديده مي‌شود. حضور گسترده و عموم مردم ایران در فعالیت‌های مرتبط با فلسطین بر کسی پوشیده نیست و این خود دلیل بر حکومتی و دستوری نبودن این حالت است.

رایزن فرهنگی كشورمان در سوريه در ادامه تاریخ موضع‌گیری به نفع قضیه فلسطین در ایران و ایستادن ملت و علما در مقابل رژیم شاه را يادآور شد و گفت: امام خمینی (ره) در دهه 1950 میلادی، زمانی که یک مرجع دینی مخالف رژيم شاهنشاني بود و به خاطر مواضعش دستگیر، زندانی و در نهایت تبعید شد، به نفع قضیه فلسطین موضع‌گیری کرد./994/ب102/ف

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات

ارسال نظرات